مقاله استفاده از الگوی پرسید_پروسید در نیاز سنجی آموزشی برای پیشگیری از تب مالت

مقاله استفاده از الگوی پرسید_پروسید در نیاز سنجی آموزشی برای پیشگیری از تب مالت
نوع فایل
pdf
حجم فایل
319KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
476 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

مقاله استفاده از الگوی پرسید_پروسید در نیاز سنجی آموزشی برای پیشگیری از تب مالت

دانشجویان و کاربران گرامی: فایل حاضر pdf مقاله استفاده از الگوی پرسید_پروسید در نیاز سنجی آموزشی برای پیشگیری از تب مالت در مناطق روستایی اصفهان می باشد. این فایل شامل ۱۵ صفحه می باشد که در قالب فرمت pdf تهیه شده و در دسترس شما عزیزان قرار داده شده است . امیدواریم که مفید بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

مقاله استفاده از الگوی پرسید_پروسید در نیاز سنجی آموزشی برای پیشگیری از تب مالت

زمینه و هدف: تب مالت ِیکِی از مشکلات سلامت در اکثر نقاط جهان و از شاِیع‌ترِین بِیمارِی‌هاِی مشترک در بین انسان و دام است. هدف این مطالعه  نیازسنجی آموزشی جهت تعیین عوامل مؤثر و اولویت‌بندی مداخلات به منظور پیشگیری از تب مالت با  استفاده از الگوی پرسید ـ پروسید در مناطق روستایی اصفهان در سال ۱۳۹۴ بود.

روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی تحلیلی (نیاز سنجی به روش دلفی ) می‌باشد که بر روی تعداد ۴۰۲ نفر از افراد بالای ۱۵ در مناطق روستایی شهرستان تیران و کرون استان اصفهان در ۲۰ روستا از مجموع ۴۴ روستای شهرستان، به صورت انتخاب تصادفی  انجام شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه و چک لیست محقق ساخته بر اساس سازه الگوی پرسید پروسید بود که روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصین و صاحب نظران و اجرای پایلوت مورد تائید قرار گرفته است. داده‌های گردآوری شده با استفاده از تکنیک های  توافق سنجی و با  استفاده از آزمون‌های کای دو و تی  تجزیه و تحلیل شدند.

یافته‌ها: این مطالعه نشان داد که آگاهی افراد  مورد مطالعه در زمینه امکان انتقال بیماری تب مالت از طریق پوست و تنفس گرد و غبار آلوده به میکروب تب مالت و هم‌چنین لزوم استفاده از وسایل حفاظت فردی در زمان تماس با دام مناسب نمی‌باشد. افزایش دسترسی دامداران به خدمات دامپزشکی و واکسیناسیون دام ها در مناطق روستایی و کمک در ایجاد محل‌های نگهداری دام خارج از مناطق مسکونی روستاها و انتقال دام‌ها به خارج از مناطق روستایی از خواسته‌های جمعیت مورد مطالعه است. این مطالعه نشان داد که بین آگاهی، نگرش و عملکرد افراد مورد مطالعه  با تحصیلات آنها ارتباط معنی داری وجود دارد(۰.۰۵p<)، هم‌چنین بین عوامل قادر کننده،تقویت کننده و مهارت و عملکرد افراد در پیشگیری از تب مالت و داشتن دام ارتباط معنی‌داری مشاهده شد(۰.۰۵p<).

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.