مقاله سواد مالی، زمینه های سیاسی اقتصادی پیدایش و جایگاه آن در اقتصاد بازار

مقاله سواد مالی، زمینه های سیاسی اقتصادی پیدایش و جایگاه آن در اقتصاد بازار
نوع فایل
pdf
حجم فایل
313KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
537 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

مقاله سواد مالی،زمینه های سیاسی اقتصادی پیدایش و جایگاه آن دراقتصاد بازار

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر مقاله سواد مالی،زمینه های سیاسی اقتصادی پیدایش و جایگاه آن در اقتصاد بازار می باشد .این فایل شامل ۲۴ صفحه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

مقاله سواد مالی، زمینه های سیاسی اقتصادی پیدایش و جایگاه آن دراقتصاد بازار

سواد مالی چیست؟

سواد مالی می تواند دربردارنده مفاهیمی از نوع آگاهی هــای مالی، دانش و علم در ســواد مالی خصوص محصولهای مالی و مؤسســه های مالی و یا مفاهیمــی چون مهارتهای مالی مانند توانایی محاســبه پرداخت بهــره ترکیبی و به طور کلــی توانایی مالی در خصوص مدیریت پول و برنامه ریزی های مالی باشد؛ اگرچه در عمل این مفاهیم با هم هم پوشانی دارند و مشترک هستند )دیانتی و حنیفه زاده، ۱۳۹۴.)

پیدایش هر برساخته نظری با شرایط اقتصادی‌ـ اجتماعی مشخصی پیوند دارد. مفاهیم نظری در خلا ایجاد نمی‌شوند و بازتاب تعینات زندگی اجتماعی هستند.

سواد مالی به‌عنوان ‌مفهومی نظری از این قاعده مستثنا نیست. در مقاله حاضر، برای واشکافی و فهم ابعاد مختلف سواد مالی، تلاش می‌شود زمینه‌های سیاسی و اقتصادی منجر به پیدایش این مفهوم، تبیین‌ شده و ارتباط آن با سایر مقوله‌های نظری مانند نئولیبرالیسم، اقتصاد بازار، بازار کارا و غیره توضیح داده شود.

از آنجا که سواد مالی مولود عصر مالی‌سازی‌ است، به‌ ناگزیر مالی‌سازی و دلایل بروز آن نیز تبیین می‌شود. هدف آن است که سواد مالی از طریق تبیین جایگاه و تاثیر آن در کلیت سیستم اقتصادی و اجتماعی حال حاضر توضیح داده شود. به همین‌دلیل، ارتباط سواد مالی با مالی‌سازی را واکاوی می‌کنیم و برای توضیح پدیده مالی‌سازی به دلایل بروز و ظهور اندیشه نئولیبرالیسم متوسل می‌شویم.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.