دانلود جزوه تعریف و عملکرد هپارین

دانلود جزوه تعریف و عملکرد هپارین
نوع فایل
pdf
حجم فایل
377KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
396 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه تعریف و عملکرد هپارین

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه تعریف و عملکرد هپارین می باشد. این فایل شامل ۹ صفحه بسیار ارزشمند و مفید می باشد . و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه تعریف و عملکرد هپارین

هپارین
هپارین چیست؟ تفاوت آن را با وارفارین چیست؟ مگر هردوی اینها اثر ضد انعقادی ندارند؟ هپارین برروی مسیر داخلی اثر می گذارد و وارفارین بر روی مسیر خارجی.
مسیر داخلی و خارجی چیست؟ تفاوت هپارین و سلگزان چیست؟ چرا هپارین تزریق کنیم S.C را مختل کند اما سلگزان نمی تواند؟ چرا اگر هپارین را PTT را می تواند مختل می کند؟ PTT تزریق کنیم IV ندارد .اما اگر آن را بصورت PTT تاثیری بر روی مگر هپارین، وارفارین و سلگزان ضد انعقاد خون نیستند؟ آسپرین و پلاویکس هم ضد تجمع پلاکتی می باشند. چرا به جای آن سه داروی گرانقیمت و پرعارضه از همینها استفاده نکنیم؟

درحالت عادی خون در عروق در حال گردش است .خون یک ماده ای سیال است.
اگر با یک آنژیوکت از سطح پوست وارد شویم و دیواره ی عروق را پاره کنیم .وقتی آنژیوکت را خارج کنیم ،تمام خون از این منفذ بیرون می زند و اگر ادامه پیدا کند سبب می شود که تمام خون بدن بیرون زده و فرد اکسپایر شود.
در این حالت باید یک سیستمی به اسم سیستم انعقاد خون وجود داشته باشد تا بیاید و جلوی این خونریزی را بگیرد.

در حالت نرمال سطح داخلی عروق را رشته های پروتئینی به اسم کلاژن تشکیل می دهند. و چون در حالت نرمال آسیبی ندیده اند ،پس در نتیجه پلاکتی نمی تواند به آنها بچسبد. اما اگر ما به این کلاژن ها آسیب وارد کنیم آنها داخل رگ آویزان شده و پلاکتها به آنها چسبیده و تشکیل میخ پلاکتی می دهند. اما این پلاکتها به جایی بند نیستند و اگر فشارخون بالا رود و یا سرعت جریان خون بیشتر شود ، زیرِ این پلاکتها
زده و این پلاکتها کنده شده و مجددا خونریزی اتفاق می افتد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.