دانلود جزوه روان پزشکی مبحث مفاهیم کلی ، شرح حال و معاینات وضعیت روانی

دانلود جزوه روان پزشکی مبحث مفاهیم کلی ، شرح حال و معاینات وضعیت روانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
641KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
277 بازدید
8,000 تومان 6,800 تومان٪15 تخفیف

دانلود جزوه روان پزشکی مبحث مفاهیم کلی ، شرح حال و معاینات وضعیت روانی 

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه روان پزشکی مبحث مفاهیم کلی روانپزشکی، شرح حال و معاینات وضعیت روانی دکتر خوزان می باشد. این فایل شامل ۲۳ صفحه جزوه بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه روان پزشکی مبحث مفاهیم کلی روانپزشکی، شرح حال و معاینات وضعیت روانی دکتر خوزان

تعریف اختلال روانی:

اختلال روانی :(Mental Disorder)  یک سندرم رفتاری یا روانشناختی است که با ناراحتی همراهی داشته و در چارچوب واکنش های مورد انتظار در مقابل یک حادثه خاص یا در ارتباط بین فرد و جامعه قرار نداشته باشد.

پس اختلال روانی: یک سندرم است.
رفتاری و روانشناختی ست: علائم در محدوده روان فرد است.

دو نکته مهم در افتراق اختلالات روانی از موارد دیگر وجود دارد که بررسی آنها ضروری است ۱- همراهی با ناراحتی و ۲- وجود واکنش غیر قابل انتظار بر اساس شرایط موجود.

با ناراحتی همراهی دارد: ایجاد آشفتگی در فرد؛ اختلال روان به علت علائمی شامل: وسواس، افسرده بودن و اضطراب برای فرد distress ایجاد می کند. البته در مواردی مثل فاز شیدائی Manic phase در اختلال دو قطبی Bipolar disorder) فرد دچار احساس ناراحتی نیست و اتفاقاً کاملاً شاد و سرخوش است.

نهایتاً به طور کلی گفته می شود که شرایط باید برای فرد ناراحتی Discomfort) یا افت عملکرد Dysfunction) ایجاد کند. یا اختلال عملکرد می تواند در حوزه های اجتماعی، تحصیلی، بین فردی (اشکال در ارتباط با دوستان، همسر، والدین و…) باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.