دانلود جزوه زمین شناسی اقتصادی

دانلود جزوه زمین شناسی اقتصادی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
558 بازدید
11,000 تومان 9,800 تومان٪11 تخفیف

دانلود جزوه زمین شناسی اقتصادی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه زمین شناسی اقتصادی همراه با تستهای کنکوری سالهای گذشته می باشد. این فایل شامل ۱۴۰ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdfتهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه زمین شناسی اقتصادی

فصل اول :چگونگی تشکیل کانسارها و رده بندی کانسارها

موضوعات مهم و اساسی در تشکیل هر کانسار عبارتند از :
۱) منبع و مشخصه سیالات کانی دار
۲) منبع مواد سازنده کانی ها و چگونگی ورود آنها به سیال
۳) چگونگی مهاجرت سیالات کانیدار
۴) نحوه جدا شدن ماده معدنی از سیال کانی دار و چگونگی نهشت آن منبع و مشخصه سیالات کانی دار مهمترین سیال حمل کننده کانه ها، آب است که به انواع زیر تقسیم می شود:

الف) آب ماگمایی
ماگما مذاب لزج و داغی است که بخش عمده آن را سیلیکات ها تشکیل میدهند (بجز کربناتیتها) و خاستگاه آن گوشته بالایی و پوسته زیرین است.

ماگماها همانند سنگها، به دو گروه فلیسک و مافیک تقسیم می شوند. ماگمای مافیک و الت را مافیک از گوشته سرچشمه می گیرد و به دلیل حرارت بالا و آب کم، عمدتاً سنگهای آتشفشانی را تشکیل میدهد، در حالیکه ماگمای فلیسک (اسیدی) به دلیل حرارت پایین و آب زیاد سنگهای نفوذی را به وجود می آورد.

عناصر فلزی موجود در ماگما تحت شرایط خاصی از آن جدا می شوند و طی این جدایش، کروم، نیکل و پلاتین در بخش های ماگمای غنی از Fe و Mg فلیسک تجمع می کنند.

ب) آب جوی
بخشی از آبهای جوی، به قسمت های زیرین پوسته نفوذ می کند. این آبها در صورت مواجهه با بخشهای داغ، قابلیت انحلال یافته نوعی محلول گرمابی ایجاد کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.