دانلود جزوه نکته های مهم آزمایشگاهی در تست های کبدی

دانلود جزوه نکته های مهم آزمایشگاهی در تست های کبدی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
292 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

دانلود جزوه نکته های مهم آزمایشگاهی در تست های کبدی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه نکته های مهم آزمایشگاهی در تست های کبدی دکتر حبیب الله گل افشان می باشد. این فایل شامل ۱۳ صفحه مطالب بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه نکته های مهم آزمایشگاهی در تست های کبدی

سنجش ALT و AST

دو آزمایش ALT و AST از مهمترین آزمایش های آسیب کبدی هستند. آنزیم AST  هم در سیتوپلاسم و هم در میتوکندری به ترتیب با نیمه عمرهای ۱۷ و ۸۷ ساعت وجود دارد.

تراکم سلولی AST حدود هفت هزار برابر سرم است و در سلول های کبد، ماهیچه و قلب وجود دارد. آنزیم ALT به طور اولیه در سلو لهای کبد با نیمه عمر ۴٧ ساعت و با غلظت ۳۰۰۰ برابر سرم وجود دارد.

سنجش ALT و AST وابسته به حضور کوفاکتور پیریدوکسال فسفات یا ویتامین ۶B است. و در بسیاری از کیت های آزمایش، منبع ویتامین وابسته به ویتامین B6 یا مولتی ویتامین به بیمار شاهد افزایش سطح ناگهانی آنزیم ها در آزمایش تکراری باشیم.

در بیشتر موارد هپاتیت ویروسی، نسبت ALT/AST بیشتر از یک می شود ولی در هپاتیت الکلی به علت رها شدن AST میتوکندریایی نسبت (De Ritis Ratio) AST/ALT به ۳ تا۴/۵ می رسد.

در هپاتیت برق آسا افزایش بسیار شدید AST حتی تا ۱۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ واحد و افزایش خفیف تر ALT مشاهده می گردد.

توجه داشته باشید چنانچه داروهای هپاتوتوکسیک به بیماری تجویز می گردد در صورتی که سطح AST سه برابر نرمال یا پایه گردد دلیل منطقی برای قطع دارو است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.