دانلود فایل جزوه بیهوشی نوزادان

دانلود فایل جزوه بیهوشی نوزادان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
660KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
276 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

دانلود فایل جزوه بیهوشی نوزادان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه بیهوشی نوزادان می باشد. این فایل شامل ۱۷ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود فایل جزوه بیهوشی نوزادان

قسمتی از متن فایل:

آناتومی و فیزیولوژی
سیستم قلبی عروقی:
در زمان تولد ، یک سری حوادث تعاملات همودینامیک را تغییر می دهد ، چنانکه جریان خون جنینی به جریان خون بالغین تبدیل می شود .
علی الخصوص اینکه جفت از گردونه جریان خون خارج می گردد. فشار خون پورت سقوط می کند و این خود باعث بسته شدن مجرای وریدی شده و خون توسط ریه ها اکسیژنه می گردد . تماس مجرای شریانی با خون اکسیژنه باعت بسته شدن آن می گردد.

افزایش فشار سمت چپ قلب بعلت افزایش مقاومت عروق محیطی منجر به بسته شدن مکانیکی مجرای بیضی ( Foramen ovale ) می گیردد و لذا هر سه راه ارتباطی بین سمت چپ و راست جریان خون مسدود می گردد.

انسداد مکانیکی واقعی توسط بافت فیبروزه تا سن ۲ ۳ هفتگی اتفاق نمی افتد . طی این محدوده زمانی بحرانی جریان خون در هر لحظه ممکن است از نوع بالغین به جنینی تغییر یابد. این وضیعیت تحت
عنوان جریان خون گذ را یا Transitional نامیده می شود .

.بسیاری از عوامل ) هیپونسی ، هیپرکاپنی ، تغیییرات ناشی از بیهوشی در تون عروق محیطی یا ریوی می تواند این بالانس را بر هم زده و باعت بازگشت به جریان خون جنینی گردد.

مراقبت ها باید در جهت گرم کردن نوزاد ، برقراری و حفظ اکسیژن نرمال شریانی و فشار دی اکسید کربن ، و به حداقل رساندن دپرسیون میوکارد ناشی از داروهای بیهوشی باشند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.