دانلود فایل جزوه زنوبیوتیک

دانلود فایل جزوه زنوبیوتیک
نوع فایل
WORD
حجم فایل
38KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
418 بازدید
8,000 تومان 7,000 تومان٪13 تخفیف

دانلود فایل جزوه زنوبیوتیک

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر فایلword جزوه زنوبیوتیک می باشد. این فایل شامل ۲۱ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت word برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

دانلود فایل جزوه زنوبیوتیک

زنوبیوتیک ها (در یونانی Xenos به معنای غریبه و خارجی است) ترکیباتی هستند که به صورت شیمیایی سنتز شده اند و در طبیعت وجود ندارند بنابراین برای بیوسفر بیگانه هستند و بسته به سرنوشت شان در آب, هوا, خاک و رسوبات ممکن در قسمتهای مختلف طبیعت در دسترس میکروارگانیسم ها قرار میگیرند. انها ویژگی های ساختاری غیرطبیعی دارند که میکروارگانیسم ها در طی تکامل با ان برخورد نکرده اند.

مهمترین و اصلی ترین عوامل transformation  و degradationترکیبات زنوبیوتیک در روی زمین در میکروارگانیسم ها قرار دارد. زنوبیوتیک ها ممکن به Biodegradation مقاوم باشند یا تنها دستخوش Biodegradation  ناقص یا Biotransformation  شوند. انها الزاما ترکیبات سمی نیستند اما بسیاری از انها برای زندگی میکروارگانیسم ها مضرند. اگرچه برخی از زنوبیوتیک ها ممکن برای ماه ها و یا سالها در طبیعت باقی بمانند بسیاری ترکیبات  Biogenic (محصول فعالیت موجود زنده) سریعا تجزیه میشوند. از موارد استثنا میتوان لیگنین, پلیمر ساختاری گیاهان چوبی و پلیمرهای ملانین که از مواد تشکیل دهنده دیواره سلولی تعدادی از قارچ ها میتوان نام برد.

.مقاومت یک مولکول زنوبایوتیک عمدتا ناشی از پیوندهای شیمیایی غیرفیزیولوژیکی یا استخلاف هایی است که مانع حمله انزیم های کاتابولیکی میکروبی میگردد. نوع, تعداد و محل پیوندها و استخلاف ها خصوصیات زنوبایوتیک را تحت تاثیرقرار میدهند.

برخی ترکیبات طبیعی خصوصیات ساختاری غیرمعمولی مانند زنوبایوتیک ها نشان میدهند مانند استخلاف های هالوژن یا گروه های نیترو در برخی انتی بیوتیکها یافت میشوند یا انها شامل پیوندهای شیمیایی پایداری هستند مانند پیوندهای اتر و ک

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.