دانلود فایل پاورپوینت با عنوان آدیپوکین ها

دانلود فایل پاورپوینت با عنوان آدیپوکین ها
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
312 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل پاورپوینت با عنوان آدیپوکین ها

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت با عنوان آدیپوکین ها می باشد. این فایل شامل ۵۰ اسلاید قابل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت با موضوع آدیپوکین ها

بافت چربی منبعی از انواع پپتیدهای بیواکتیو مانند لپتین، آدیپونکتین، پروتئین‌‌های سیستم رنین آنژیوتانسین، رزیستین و.. است، که به طور کلی آدیپوکین یا هورمون‌های بافت چربی نامیده می‌شوند.

این ترکیبات با آثار موضعی یا دوردست خود در تنظیم هموستاز انرژی، متابولیسم کربوهیدرات و چربی،  هموستاز عروق، ایجاد پاسخ‌‌های ایمنی و تولید مثل دخیل بوده و به نظر می‌رسد که در گسترش چاقی و اختلالات ناشی از آن نیز نقش به سزایی ایفا می‌کنند.

تشکیلات و ساختمان بافت چربی

بافت چربی دربرگیرنده سلول‌های چربی، بافت پیوندی، بافت عصبی،  شبکه‌ای از رگ‌های خونی و سلول‌های ایمنی است که علاوه بر پاسخ‌گویی به پیام‌های برگرفته از سایر سیستم‌‌های هورمونی و سیستم اعصاب مرکزی، خود نیز با ترشح فاکتورهای پروتئینی و غیر پروتئینی متعدد، عملکردهای اندوکرین مهمی ‌را تحت شعاع قرار می‌دهد.

بافت چربی همچنین به عنوان محل عمده‌ای برای ذخیره چربی محسوب شده، متابولیسم هورمون‌های جنسی و گلوکوکورتیکوئیدها نیز به طور گسترده‌ای دراین بافت انجام می‌پذیرد.

انواع سلولی در بافت چربی سفید

  • – آدیپوسیتها ۳۰%
  • – پره آدیپوسیتها و فیبروبلاستها
  • – ماتریکسی از فیبرهای کلاژن
  • – رگهای خونی (مویزرگها و سلولهای اندوتلیال)
  • – سلولهای ایمنی (مونوسیتها، ماکروفاژها، لمفوسیتها

به نظر می رسد آدیپوکینهایی چون لپتین، آدیپونکتین، رزیستین، MCP-1  اینترلوکین ۶ و اینترلوکین ۸  نقش مهمی در فرایندهای دخیل در پاتوفیزیولوژی چاقی و مقاومت به انسولین ایفا کنند.

تحریک ایمنی مداوم و همیشگی در محیط پرورش، منجر به تولید سیتوکینهای پیش التهابی بالقوه می شود که بر ضد فاکتورهای رشد آنابولیکی عمل کرده و بنابراین رشد را متوقف می کنند تا فراهمی انرژی و مواد مغذی کافی برای مسیرهای مقدم (با اولویت بالا) ایمونولوژیکی و هموستاتیکی را تضمین نمایند

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.