دانلود فایل pdf جزوه اسکیزوفرنی

 دانلود فایل pdf جزوه اسکیزوفرنی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
566KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
479 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

 دانلود فایل pdf جزوه اسکیزوفرنی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه اسکیزوفرنی می باشد. این فایل شامل ۲۰ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

 دانلود فایل pdf جزوه اسکیزوفرنی

منابع جزوه:

خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک
تاریخچه اسکیزوفرنی دکتر آذرخش مکری
روزنهان، دیویدال، آسیب شناسی روانی، یحیی سیدمحمدی
حسین آزاد، آسیب شناسی روانی

تعریف:
روانگسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی به انگلیسی: Schizophrenia  یک اختلال روانی است که مشخصهٔ آن از کار افتادگی فرایندهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف است. این بیماری در بین همهٔ بیماریهای عمدهٔ روانشناختی از همه وخیم تر می باشد و معمولا خود را به صورت توهم شنیداری، توهم های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان میدهد، و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است.

شروع علائم معمولاً در دوران نوجوانی رخ میدهد، با یک شیوع در طول زندگی جهانی در حدود ۰.۳ -۰/۷ درصد تشخیص بر اساس مشاهدهٔ رفتار و تجارب گزارش شدهٔ بیمار است.

به نظر میرسد ژنتیک، محیط اولیه، نوروبیولوژی، و فرایندهای روانی و اجتماعی از عوامل مهم مؤثر باشند؛ ۴۱ درصد از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی چپ دست بودهاند. به نظر میرسد برخی از مواد مخدر تفریحی و داروها باعث ایجاد یا بدتر شدن علایم می شوند.

تاریخچه
اگر چه احتمالا بیماری اسکیزوفرنی برای هزاران سال با ما بوده است. اما فقط از اواخر قرن نوزدهم این بیماری به عنوان یک اختلال متمایز شناخته شده است. اولین بار این بیماری در سال ۱۹۸۱ ، هنگامی که امیل کراپلین پیشنهاد کرد که سه نوع اصلی روان پریشی وجود دارد شناسایی گردید .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.