دانلود پاورپوینت آشنایی با میکرو RNAها و نحوه پیش بینی ژنهای هدف آنها

دانلود پاورپوینت آشنایی با میکرو RNAها و نحوه پیش بینی ژنهای هدف آنها
نوع فایل
ppt
حجم فایل
10MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
463 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود پاورپوینت آشنایی با میکرو RNAها و نحوه پیش بینی ژنهای هدف آنها

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل پاورپوینت آشنایی با میکرو RNAها و نحوه پیش بینی ژنهای هدف آنها می باشد. این فایل شامل ۶۷ اسلاید قابل ویرایش و بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت ppt تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

مرور و آشنایی با Micro RNA (miRNA): میکرو آران ای (میکروارنا یا میکروRNA) چیست؟

miRNAها گروهی از ncRNAها هستند که در حدود ۱۷ تا ۲۵ نوکلئوتید طول دارند.

و نقش مهمی را در خاموشی پس از رونویسی صدها تا هزاران ژن کد کننده و غیر کد‌ کننده حیوانات و گیاهان، ایفا می کنند. در بین ncRNAها در حال حاضر بیشترین شناخت را از miRNAها داریم و روز به روز بر تعداد آنها در مقالات افزوده می شود. مکانیسم عمل miRNAها به این صورت است که اغلب با اتصال به ۳′ UTR ژن ها باعث خاموشی آن می شود، اما جدیداً مشخص شده است که برخی از miRNAها با اتصال به نواحی کد‌ کننده عمل خود را انجام می¬دهند miRNAها.

آنها قادرند محصولات پروتئینی ژنها را تحت تاثیر قرار بدهند و بنابراین می توانند شبکه های داخل سلولی و مسیرهای واکنش ها را تحت تاثیر قرار بدهند؛ مثل شبکه‌ی ژنی .این گروه از ncRNAها نقش مهمی در بیماری های انسانی دارند و در انواع اختلالات میزان آن ها کم یا زیاد می شود برای مثال miR-21 از جمله miRNAهایی است که در تومورهای مغزی میزان بیانش افزایش می یابد. بنابراین تهیه پروفایل‌های بیانی miRNA برای تشخیص انواع بیماری ها حائز اهمیت است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.