دانلود پاورپوینت عوامل تغذیه ای موثر بر کیفیت گوشت

دانلود پاورپوینت عوامل تغذیه ای موثر بر کیفیت گوشت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
522KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
309 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

دانلود پاورپوینت عوامل تغذیه ای موثر بر کیفیت گوشت

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت عوامل تغذیه ای موثر بر کیفیت گوشت می باشد. این فایل شامل ۲۷ اسلاید قابل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود پاورپوینت عوامل تغذیه ای موثر بر کیفیت گوشت

مقدمه

با افزایش تولید گوشت بر بالا رفتن کیفیت گوشت تاکید فراوانی شده است. از دو روش ژنتیک کمی و مولکولی جهت شناسایی ژن های کنترل کننده کیفیت گوشت استفاده می شود. کیفیت گوشت مصرفی تحت تاثیر خصوصیات مختلفی مانند ظاهر، رنگ، محتوای چربی ، طعم ، ابدار بودن بافت و تردی ان قرار دارد. دو صفت کیفی مهم گوشت ماربلینگ و تردی می باشد. نقش عوامل تغذیه ای در این میان اهمیت دارد که تاثیر به سزایی بر روی خصوصیات کیفی گوشت دارد.

—تعریف کیفیت گوشت :

—استردیوم و همکاران (۲۰۰۰) این طور بیان کرد که کیفیت گوشت ترکیبی از ویژگی های فیزیکی و شیمیایی و ساختاری گوشت می باشد که فاکتورهای ظاهری ان در درجه اول اولویت برای مصرف کنندگان می باشد.

—کوتالا و همکاران کیفیت گوشت را این طور بیان کردند گوشت با کیفیت از نظر مصرف کننده دارای چربی زیاد نباشد و شاداب و معطر باشد. کیفیت گوشت شامل فاکتورهای حسی (رنگ گوشت, چگونه تجزیه شدن چربی در ماهیچه, ساختار,بو, مزه و تردی ) فاکتورهای بهداشتی (فعالیت اب, پس مانده ها مانند انتی بیوتیک ها و هورمون ها) فاکتورهای مربوط به مواد مغذی (مقدار ویتامین عمدتا ویتامین, Bچربی ,کربوهیدرات ها ,مواد معدنی) و فاکتورهای مربوط به تکنیک های پردازش و نگهداری اب و قوام و اسیدیته می باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.