دانلود پاورپوینت پروبیوتیکها و کاربرد آنها در تغذیه نشخوار کنندگان

دانلود پاورپوینت پروبیوتیکها و کاربرد آنها در تغذیه نشخوار کنندگان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
296 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود پاورپوینت پروبیوتیکها و کاربرد آنها در تغذیه نشخوار کنندگان

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت پروبیوتیکها و کاربرد آنها در تغذیه نشخوار کنندگان می باشد. این فایل شامل ۲۸ اسلاید قابل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود پاورپوینت پروبیوتیکها و کاربرد آنها در تغذیه نشخوار کنندگان

امروزه روش‌های پرورش حیوانات و جیره‌های مصرفی ممکن است.

با ایجاد تغییر در ترکیب میکروفلور روده، مقاومت حیوانات به عفونت و آلودگی را کاهش داده و زندگی آنها را به مخاطره اندازد.

بنابراین منظور از استفاده پروبیوتیک‌ها، جبران کمبود میکروفلور روده و در نتیجه رسیدن به چنین منظوری،

نه تنها با استفاده از یک ماده شیمیایی خارجی و وارد کردن آن به محیط داخلی بدن حیوانات نمی‌تواند حاصل شود، بلکه استفاده از مواد شیمیایی، خطرآلوده کردن لاشه حیوانات به این مواد و نیز وارد شدن ترکیبات شیمیایی مضر و زیانبار را به چرخه غذا به همراه خواهد داشت. .

واژه پروبیوتیک واژه یونانی به معنای” برای زندگی” می باشد . طی سالیان متمادی بکارگیری این واژه ، معنی آن همواره در حال تغییر بوده ایت. این واژه نخستین بار در سال ۱۹۶۵ توسط Lilley و stillwell برای تعریف  (عوامل محرک رشد که توسط میکروارگانیسم ها تولید می شوند) ارائه شد.

Fuller در سال ( ۱۹۸۹ ) تعریف جامعتری از پروبیوتیک ها را ارائه نمود مطابق این تعریف پروبیوتیک ها، مکمل های غذایی میکروبی هستند که از طریق بهبود تعادل میکروبی روده،برروی میزبان، اثرات سودمندی دارند. این تعریف برماهیت زنده پروبیوتیک ها تأکید دارد.پروبیوتیک را در واقع می توان بدین صورت تعریف نمود.

یک میکروارگانیسم یا مخلوطی از آنها که به مصرف انسان یا دام می رسند و از طریق بهبود ویژگی های میکروفلور دستگاه گوارش،تأثیرات سودمندی را به همراه دارند. در سال ۱۹۸۹ به جای واژه پروبیوتیک از واژه تغذیه مستقیم میکروبیDFM)) استفاده شد که در آن منبعی از میکروارگانیسم های زنده قابل زیست همانند باکتری ها، قارچها و مخمرها وجود داشت.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.