روانشناسی رشد ۱ فصل پنجم رشد در دوره قبل از تولد ppt

روانشناسی رشد ۱ فصل پنجم رشد در دوره قبل از تولد ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
394KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
463 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

پاورپوینت روانشناسی رشد ۱ فصل پنجم رشد در دوره قبل از تولد

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت روانشناسی رشد ۱ فصل پنجم رشد در دوره قبل از تولد می باشد. این فایل شامل ۳۱ اسلاید قایل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت روانشناسی رشد ۱ فصل پنجم رشد در دوره قبل از تولد

قسمتی از متن فایل:

دوره زندگی پیش از تولد در انسان، یعنی از هنگام باروری تا زمان تولد، در شرایط طبیعی حدود چهل هفته یا ۲۸۰ روز به طول می انجامد و این در صورتی است که دوره بارداری طبیعی بوده و عوامل یا حوادثی منجر به تولد پیش از موقع و یا سقط جنین نشود. احتمال زنده ماندن جنین، در صورتی که در حدود ۲۸ هفته در رحم مادر بماند نیز وجود دارد اما اگر تولد وی قبل از این زمان صورت بگیرد، به دلیل رشد ناکافی از بین خواهد رفت.

به طور کلی می توان جریان رشد پیش از تولد را به سه مرحله تقسیم نمود.

۱- مرحله تخمی

۲-  رویانی

۳- مرحله جنینی

تخمی:

اوول یا تخمک یعنی سلول جنسی مادر، بزرگ ترین سلول در بدن انسان است.

که با حدود ۲ /۰ میلی متر قطر، با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است. این سلول حدوداً هر ۲۸ روز یک بار ( معمولاً در اواسط دوره قاعدگی ) از یکی از تخمدان ها آزاد شده و در مجرایی قرار می گیرد که با حرکت در آن سرانجام به درون رحم هدایت می شود. حرکت تخمک در این مسیر، چیزی در حدود ۳ تا ۷ روز طول می کشد.

در آغاز مرحله تخمی، اسپرم وارد تخمک می شود و فرایند ترکیب هسته های آن دو با یکدیگر آغاز می گردد. سپس در طی دو هفته، تقسیم سلول تخم از طریق فرایند میتور انجام شده و نهایتاً سلول اولیه که اینک به توده ای سلول تبدیل شده، «لانه گزینی»  می نماید، به این معنا که محکم به دیوار رحم می چسبد.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.