فایل جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳)

فایل جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳)
نوع فایل
WORD
حجم فایل
126KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
377 بازدید
11,000 تومان 9,500 تومان٪14 تخفیف

فایل جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل word جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳) همراه با مجموعه سوالات تستی و پاسخنامه می باشد. این فایل شامل ۱۴۷ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت word تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳)

فصل اول:مبانی جغرافیایی روستایی

شالوده‌ها و تعاریف

از آغاز سده بیستم، ارتباط متقابل انسان و محیط به عنوان کانون اصلی بررسی های مکانی پیوسته مورد تأکید جغرافیدانان قرا گرفته است. این دو مفهوم را باید در قالب مکان و زمان معین- یعنی وضعیت و شرایط خاص- مورد توجه قرار داد. بنابرانی موضوع مورد بررسی در دانش جغرافیا، از هر دیدگاهی پیوسته از دوجزء اصلی تشکیل می‌شود : “محیط طبیعی” و “محیط فرهنگی” .

در واقع، از تأثیر روابط متقابل بین این دو محیط و از برخورد نیروهای تعیین کننده در آنها، فضای خاصی فراهم می‌آید که معرف یک (( عینیت جغرافیایی))، یا ((واقعیت مکان- فضایی)) است. به این ترتیب می‌توان گفت در چند دهه اخیر ، تاکید اساسی دانش جغرافیا به طور کلی از (( تأثیر تعیین کننده)) عوامل محیط طبیعی معطوف شده است به بررسی روابط مبتنی برکنش متقابل میان نیروهای محیطی و اشکال گوناگون بهره برداری انسان و روندهای حاصل از مفاهیمی که در همین زمینه در سالهای اخیر بویژه در میان برخی جغرافیدانان آلمانی رواج یافته است.

اصطلاح” روح اقتصادی” است که با تأکید بر جنبه‌های ((فرهنگی)) اجتماع های گوناگون انسانی، گرایش ها و رفتارهای اقتصادی در میان آنان را مورد توجه قرار می‌دهد. به عقیده هانس بوبک (۱۹۴۸ تا ۱۹۶۲) امروزه جغرافیا عمدتاً به بررسی عرصه‌های ساختاری- کارکردی می‌پردازد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.