فایل جزوه پزشکی آسم دکتر معین

فایل جزوه پزشکی آسم دکتر معین
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
497 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

فایل جزوه پزشکی آسم دکتر معین

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه پزشکی آسم دکتر معین دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. این فایل شامل ۱۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه پزشکی آسم دکتر معین

توضیح ذیل خارج از متن جزوه می باشد:

گفته می‌شود ۳۵درصد کودکان تهرانی به دلیل آلودگی هوا علایم آسم و آلرژی دارند و این مسأله نگران‌کننده است. آیا در مرکز تحقیقات آسم و آلرژی، بررسی‌ای که میزان شیوع این بیماری را در کودکان تهرانی نشان دهد. انجام شده است؟
در تحقیقاتی که در مورد شیوع آسم طی سال‌های گذشته در تهران و برخی از شهرهای ایران در پروژه بین‌المللی شیوع علایم آسم و آلرژی در کودکان (ISAAC) انجام شد، شیوع علایم آسم در سطح ملی بین ۸ تا ۱۲درصد (میانگین ۱۰درصد) گزارش شد.

حدود ۴ سال قبل نیز برای بررسی دقیق‌تر بار بیماری آسم در ایران از نظر شیوع و روند آن در سال‌های اخیر (۸۳ – ۱۳۷۸)، پژوهشی از نوع فراتحلیل ـمتاآنالیز) انجام گرفت که نتایج به‌دست آمده از آن نشان داد میزان شیوع آسم در کشور از ۱۰درصد به ۱۴/۱۳درصد افزایش یافته است، در صورتی که در سال‌های اخیر،منحنی صعودی شیوع آسم در کشورهای توسعه‌یافته کنترل شده و به صورت افقی درآمده است.

در این پژوهش، همچنین مشخص شد شیوع علایم آسم مانند سرفه، خس خس، تنگی نفس یا احساس فشار در سینه در کودکان مورد مطالعه در کلانشهر تهران بالغ بر ۴/۳۵درصد است که بسیار هشداردهنده است و ثابت می‌کند عوامل خطرزایی باعث افزایش شیوع آسم و به تبع آن افزایش بیماری‌زایی و هزینه‌های درمان شده است. نتایج این پژوهش در مجله علمی «بیماری‌های مزمن تنفسی، ۲۰۰۹» منتشر شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.