پاورپوینت معرفی کاروانسراهای ایران

پاورپوینت معرفی کاروانسراهای ایران
نوع فایل
PPT
حجم فایل
404KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
542 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

پاورپوینت معرفی کاروانسراهای ایران

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت معرفی کاروانسراهای ایران شامل ۴۷ اسلاید زیبا و مفید و قابل ویرایش و درقالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت معرفی کاروانسراهای ایران

فهرست:
۞ ۱- مقدمه
۞ ۲- شکل کاروانسرا در اقلیم های مختلف ایران
۞ ۲-۱- کاروانسرا در سواحل جنوبی دریای خزر
۞ ۲-۲- کاروانسرا ها در کرانه شمالی خلیج فارس و دریای عمان
۞ ۲-۳- کاروانسرا در نواحی کوهستانی و مرتفع
۞ ۲-۴- کاروانسرا در دشت های فلات
۞ ۳- چاپارخانه

مقدمه ۩
کاروانسرا ها، مهمان خانه های بین راهی کشور ایران در طی قرون متمادی گذشته بوده و سابقه آن به دوره هخامنشی یعنی بیش از دو هزار و پانصد سال قبل می رسد. در مسیر راه های مهم بین شهری، کاروانسرا ها به فاصله مسافتی که کاروان در یک روز می توانسته طی کند، ساخته می شده است.
به دلیل خشکی نسبی آب و هوا در بخش عمده ای از کشور ایران و دور بودن شهر ها و آبادی ها از یکدیگر، وجود نقاطی جهت استراحت و تهیه آذوقه در بین راه، امری حیاتی و ضروری بوده و بدون وجود این ایستگاه ها، طی طریق و ارتباط بین مناطق مختلف کشور غیر ممکن بوده است.

از آنجایی که در دوره پیش از اسلام، خصوصاً در زمان پادشاهی هخامنشی، وسعت مملکت ایران بسیار زیاد بوده و کنترل این امپراطوری وسیع احتیاج به خطوط ارتباطی منظم و مطمین داشته، مورخین یونان باستان مانند هرودت و گزنفون از وجود راه های امن و کاروانسرا های خوب در ایران خبر می دهند. هرودت در مورد راه های امپراطوری هخامنشی می نویسد: «واحد مقیاس راه ها پرسنگ است و به مسافت هر چهار پرسنگ منزلی تهیه شده موسوم به ایستگاه؛ در این منازل مهمان خانه های خوب بر پا گردیده.»  ۞

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.