فایل خلاصه کتاب فنون و روشهای مشاوره دکتر شفیع آبادی

فایل خلاصه کتاب فنون و روشهای مشاوره دکتر شفیع آبادی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
580KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
797 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

فایل خلاصه کتاب فنون و روشهای مشاوره دکتر شفیع آبادی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf خلاصه کتاب فنون و روشهای مشاوره دکتر شفیع آبادی می باشد. این فایل شامل ۱۹ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل خلاصه کتاب فنون و روشهای مشاوره دکتر شفیع آبادی

فنون مشاوره
مجموعه قوانین نظری و عملی شیوه های انجام مشاوره به طور موفقیت آمیز را در بر می گیرد. مشاور لازم است با فنون مشاوره آشنایی داشته باشد. برای اینکه مشاور لازم است بداند جلسه مشاوره را چگونه باید آغاز کند، چگونه جلسه مشاوره را استمرار ببخشد و چگونه آنرا خاتمه دهد. نحوه اجرای فنون مشاوره بستگی به دیدگاه مشاور در مورد ماهیت انسان دارد.

البته لازم است اشاره شود ما به عنوان مشاور نباید بطور کورکورانه از فنونی که در خارج ابداع می شوند تبعیت کنیم. بلکه لازم است در هنگام اجرا آنها را با تیپ شخصیتی خود هماهنگ سازیم. بعنوان مثال وقتی می خواهیم از فن صندلی داغ استفاده کنیم لازم است اجرای فن صندلی داغ را با دیدگاه و طرز فکر خود در مورد انسان هماهنگ سازیم.

بعنوان مثال اگر معتقدیم تحت هیچ شرایطی نباید به انسان بی احترامی شود بنابر این فن صندلی داغ نیز لازم است بگونه ای اجرا شود که هیچ نوع بی احترامی نسبت به انسان صورت نگیرد.

گوش کردن
بین شنیدن و گوش کردن تفاوت وجود دارد. به گفته پروفسور جان دریکفورد شنیدن کلمه ای است که برای توصیف آن بخش از فرایندهای حسی بکار می رود که از طریق آن، تحریک های شنیداری توسط ساختار گوش دریافت شده و به مغز منتقل می شود. اماّ از سوی دیگر، گوشکردن به فعالیت روان شناختی پیچیده تری اشاره دارد که درک و تعبیر و تفسیر اهمیت یک تجربه حسی را شامل می شود. به عبارت دیگر، من می توانم صحبت های فرد دیگر را بشنوم دوستانم به آنچه می گویم « : بدون اینکه واقعاً به او گوش دهم. نوجوانی در این زمینه می گفت». گوش می دهند اماّ والدینم، صحبت مرا فقط می شنوند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.