فایل پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین

 فایل پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
494 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

 فایل پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین می باشد. این فایل شامل ۹۲ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 فایل پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین

تعریف مدیریت زنجیره تامین:

مدیریت زنجیره تأمین (Supply Chain Management) عبارت است از فرایند برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تأمین در بهینه‌ترین حالت ممکن. مدیریت زنجیره تأمین دربرگیرنده تمامی جابجایی‌ها و ذخیره مواد اولیه، موجودی در حین کار و محصول تمام شده از نقطه شروع اولیه تا نقطه پایان مصرف می‌باشد.

عناوین موضوعات فصل اول

  • ۱- مروری بر تحولات در دهه های اخیر
  • ۲- زنجیره تامین و هدف آن
  • ۳- علل دشواری مدیریت زنجیره تامین
  • ۴- سطوح تصمیم گیری در SCM
  • ۵- مباحث کلیدی مطرح در SCM
  • ۶- سایر مطالب مفید در  رابطه با SCM

۱- مروری بر تحولات در دهه های اخیر

  • ۱- برتری عرضه نسبت به تقاضا در بسیاری از صنایع و رقابتی شدن بازارها
  • ۲- کوتاه شدن دوره عمر محصولات خصوصا در صنایع الکترونیک و خودرو
  • ۳- اهمیت بیشتر فاکتورهایی چون کیفیت، پاسخگویی، انعطاف پذیری و … برای مشتریان
  • ۴- جهانی شدن بازارهای محصولات کارخانجات و همچنین جهانی شدن تولید کارخانجات
  • ۵- افزایش دانش و قدرت انتخاب مشتریان
  • ۶- رشد و توسعه روز افزون فناوری اطلاعات (افزایش اطلاعات مشتری، حذف واسطه های سنتی و …)
  • ۷- سخت تر شدن پیش بینی تقاضای مشتریان
  • ۸- پشت سر گذاشتن تکنیکهای دهه ۸۰ نظیر Lean Manufacturing و JIT ,TQM ,…

۲- زنجیره تامین و هدف آن

  • – تفکر شرکتها امروزه بر یکپارچه سازی کل زنجیره تامین شان (شبکه لجستیک) و کاهش هزینه های کل زنجیره و نه فقط هزینه های خود شرکت (خصوصا هزینه های لجستیکی شامل هزینه های انبارش موجودی و حمل و نقل) همراه با افزایش سطح خدمت به مشتری می باشد.
  • – این مورد از طریق مدیریت مالی، مواد در جریان یا خدمات و اطلاعات در زنجیره ممکن است.
  • – می توان گفت هدف هر زنجیره ای رساندن محصول مورد نظر مشتری به مقدار مناسب، در زمان مناسب و در مکان مناسب با کمترین هزینه ممکن و برآورده ساختن رضایت مشتری نهایی

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.