دانلود فایل جزوه بهداشت جامعه ۱

دانلود فایل جزوه بهداشت جامعه ۱
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
365 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود فایل جزوه بهداشت جامعه ۱

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه بهداشت جامعه ۱ باشد. این فایل شامل ۳۶ صفحه جزوه بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود فایل جزوه بهداشت جامعه ۱

تعاریف بهداشت
از دیدگاه جالینوس: هرکس بتواند نسبت های معینی از عناصر تشکیل دهنده گرمی، سردی، رطوبت و خشکی را حفظ کند مهمترین نگهدارنده سلامت است.

از دیدگاه ابو علی سینا: بهداشت عبارت است از این که چگونه بهبودی بدن را نگه داریم

و نگذاریم خللی در تندرستی ایجاد شود پس بهداشت برای آن است که تن انسان را تا مرز مرگ طبیعی برسانیم وهنجارهای زندگی را نگه داریم.

تعریف کلاسیک بهداشت :بهداشت یعنی علم سلامتی نگهداری و اعتلای سلامت،

پیشگیری از بیماری ، افزایش قدرت جسمی، روحی، اجتماعی افرادی که به علت بیماری ناتوان شده اند.
بهداشت فردی: تمام اعمالی که فرد برای حفظ سلامت خود انجام می دهد
بهداشت عمومی: دانش وفن ،علم وهنر جلوگیری از بیماریها ، افزایش طول عمر، به حداکثر رساندن توانایی افراد از طریق مشارکت مردم و فعالیت های متشکل جامعه برای ۱ -به سازی جامعه – ۲پیشگیری از عفونت های واگیر ۳ تشکیل خدمات پزشکی برای تشخیص و درمان سریع ۴ -آموزش بهداشت به افراد ۵ -توسعه خدمات اجتماعی بطوری که امکانات و استاندارد های زند گی برای هر فرد طوری تامین شود که بقا و ارتقا سلامت جسمی و فکری او تضمین شود.

تعریف پرستاری: کمک به افراد چه سالم وچه بیمار برای ارتقا سطح سلامت از طریق انجام فعالیت های که اگر فرد دانش توانایی و اراده آنها را داشت خود به انجام آن اقدام می کرد .

تعریف پرستاری بهداشت جامعه :پرستاری بهداشت جامعه به عنوان فعالیتهای پرستاری جهت حفظ سلامت جامعه است و نه درمان و هدف آن جلوگیری از بیماری و ناتوانی برای همه مردم با ایجاد شرایط مناسب است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.