مجموعه سوالات اندامهای فوقانی آزمونهای علوم پایه

مجموعه سوالات اندامهای فوقانی آزمونهای علوم پایه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
664KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
730 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

مجموعه سوالات اندامهای فوقانی آزمونهای علوم پایه

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf مجموعه سوالات اندامهای فوقانی آزمونهای علوم پایه می باشد .این فایل شامل مجموعه ای از سوالات اندام های فوقانی آزمونهای علوم پایه و پزشکی از شهریور ۱۳۷۹ تاشهریور ۱۳۹۱ و این مجموعه سوالات به صورت تستی و همراه با پاسخ است و در ۳۴ صفحه سوالات بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

مجموعه سوالات اندامهای فوقانی آزمونهای علوم پایه

مختصر آشنایی با اندام های فوقانی

اندام زبرین یا اندام فوقانی که در اصطلاح عامیانه به آن دست گفته می‌شود در کالبدشناسی عبارت است از هردو مجموعه چپ و راست شانه، بازو، زیر بغل، آرنج، ساعد و دست در انسان. ترقوه: ترقوه استخوانی دراز است که همراه با استخوان کتف، بازو و جناغ، کمربند شانه‌ای یا پکتورال را تشکیل می‌دهند.

این استخوان برخلاف سایر استخوان های دراز، فاقد هرگونه مغزی است و دارای منشاء غشائی می باشد و از سمت داخل به جناغ و از سمت خارج به استخوان کتف متصل می شود. ترقوه تنها استخوان بین تنه و اندام فوقانی است و در تمام طولش قابل لمس است. شکل استخوان ترقوه در هر طرف قفسه سینه شبیه حرف «S» می باشد. کتف: کتف یا اسکاپولا در آناتومی بدن انسان، نام استخوانی سه گوش و صاف در اندام فوقانی است.

در قسمت انتها این استخوان با استخوان‌های زند زبرین و زند زیرین مفصل آرنج را می‌سازد. استخوان بازو، استخوانی دراز است که دارای یک تنه و دو انتهای فوقانی (پروگزیمال) و تحتانی (دیستال) است. زند زبرین: زند زبرین یا رادیوس (Radius) استخوانی است بلند در سمت خارجی ساعد که موازی زند زیرین بوده و مچ دست را به آرنج متصل می‌نماید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.