مجموعه سوالات بافت نرم سر و گردن آزمونهای علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی

مجموعه سوالات بافت نرم سر و گردن آزمونهای علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
635 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

مجموعه سوالات بافت نرم سر و گردن آزمونهای علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی سال ۸۰ تا ۹۲

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf مجموعه سوالات بافت نرم سر و گردن آزمونهای علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی سال ۸۰ تا ۹۲ همراه با پاسخنامه می باشد. این فایل شامل ۳۳ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

مجموعه سوالات بافت نرم سر و گردن آزمونهای علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی سال ۸۰ تا ۹۲

نیام یا فاسیا (به انگلیسی: Fascia) لایه پرده‌مانندی از جنس بافت همبند می‌باشد که ماهیچه‌ها را از هم جدا نموده یا گروه‌های ماهیچه‌ای را در جای خود ثابت نگه می‌دارد.

نیام‌ها گروهی از بافت‌های فیبرمانند هستند و توانایی مقاومت در برابر کشش را دارا می‌باشند.

نیام‌ها در اغلب مناطق بدن دیده می‌شوند زیر پوست، اطراف ماهیچه‌ها و اندام‌ها، پیرامون رگ‌ها و…. نیام از فرق سر تا نوک پا را می‌پوشاند.

نیام‌ها مانند زردپی‌ها (تاندون‌ها) و رباط‌ها از کلاژن ساخته شده‌اند و تفاوت آنها در این است.

که رباط استخوانی را به استخوان دیگر متصل می‌کند و زردپی ماهیچه را به استخوان متصل می‌کند. نیام‌ها معمولاً ماهیچه‌ها را به ماهیچه‌های دیگر متصل می‌کنند.

در مورد نحوه دسته‌بندی نیام‌های بدن اختلاف نظر وجود دارد ولی یکی از روش‌های رایج آن است که به سه گروه نیام سطحی (مانند اسکارپا)، نیام عمقی (مانند نیام سراسری Transversalis ) و نیام احشایی (مانند آب‌شامه Pericardium) طبقه‌بندی شوند.

نیام سطحی: نیام سطحی به فاصله در زیر پوست در تمام سطح بدن قرار داشته و به ضخامت‌های مختلف در نقاط گوناگون دیده می‌شود. این گونه از نیام، حرکت پوست را روی بدن آسان نموده و در نقاطی از بدن که وجود دارد حاوی الیاف ماهیچه‌ای می‌باشد. در حیوانات چاق بافت چربی زیر پوست در این فاسیا ذخیره می‌شود؛ که خود عاملی در نگهداری گرمای بدن می‌باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.