پاورپوینت اختلالات خوردن  ۷۷ اسلاید

 پاورپوینت اختلالات خوردن  ۷۷ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
461 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

 پاورپوینت اختلالات خوردن  ۷۷ اسلاید

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت اختلالات خوردن بر گرفته از درس آسیب شناسی روانی می باشد. این فایل شامل ۷۷ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت اختلالات خوردن  ۷۷ اسلاید

اختلال خوردن: 

اختلال خوردن از شایع ترین مشکلات روان پزشکی در زنان جوان است و مرگ و میر زیادی را به همراه دارد.اختلال خوردن برحسب اشفتگی زیاد و شدید در رفتار خوردن مشخص می شود که معمولا نخستین بار در دوره شیرخوارگی یا اوایل کودکی تشخیص گذاشته می شوند. مانند هرزه خواری، اختلال نشخوار و اختلال تغذیه شیرخوارگی یا اوایل کودکی.که در بخش اختلال های تغذیه و خوردن در شیرخوارگی یا اوایل کودکی گنجانده می شوند.

عوامل مخاطره‌آمیز و علیتی در اختلال‌های خوردن

اختلال‌های خوردن فقط یک علت ندارند. به احتمال زیاد، بی‌اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی از تعامل پیچیده متغیرهای زیستی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و فردی ناشی می‌شوند. الف. وراثت: خویشاوندان تنی افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی خودشان به میزان بالایی دچار این اختلال‌ها هستند.

در یک تحقیق بزرگ در مورد اختلال‌های خوردن، خطر بی‌اشتهایی عصبی در خویشاوندان افراد مبتلا به این اختلال ۴/۱۱ برابر بیشتر از خویشاوندان افراد گواه سالم بود؛ در مورد خویشاوندان افراد مبتلا به پرخوری عصبی، خطر این اختلال ۷/۳ برابر بیشتر از خطر آن برای خویشاوندان افراد گواه سالم بود.

افراد مبتلا به اختلالهای خوردن ، با کنترل کردن نگرش و رفتارهای آشفته خود در رابطه با غذا دست به گریبان اند و بسیاری از آنها زندگی خود را به خطر می اندازند و باعث پرشانی افرادی می شوند که به آنها نزدیک هستند. دو اختلال مرتبط با خوردن بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبیمی باشند.

ویژگیهای بی اشتهایی عصبی

افراد مبتلا به اختلال خوردن بی اشتهایی عصبی (Anorexia nervosa) آرزوی لاغر بودن را به افراط می کشانند و به قدری از چاق شدن می ترسند که تا نحیفی رژیم می گیرند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.