پاورپوینت اختلال وسواس احتکار

 پاورپوینت اختلال وسواس احتکار
نوع فایل
ppt
حجم فایل
698KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
511 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

 پاورپوینت اختلال وسواس احتکار

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت اختلال وسواس احتکار می باشد. این فایل شامل ۱۷ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت اختلال وسواس احتکار

مقدمه

اختلال احتکار، انبار کردن یا Hoarding Disorder اختلال روانی است که افراد مبتلا به آن، به طور افراطی اشیاء و چیزهایی را گردآوری می‌کنند.

آن‌ها نمی‌توانند یا نمی‌خواهند انبوهی از چیزهای بی‌ارزش و پیش و پا افتاده‌ای که پیرامونشان است را دور بیندازند.

این اختلال یکی از شاخه‌های اختلال وسواسی اجباری یا OCD است.

اختلال احتکار می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های جسمی، پایین آمدن کیفیت عملکرد در بخش‌های گوناگون زندگی، مشکلات مالی و اقتصادی می‌شود.

اختلال احتکار یکی از اختلال‌های روانی است که بر روی روابط میان فردی به ویژه با اعضای خانواده تاثیر منفی می‌گذارد

و فرد را از خانواده و دوستان دور می‌کند.احتکار چیزها در خانه باعث می‌شود برای کارهایی مانند آشپزی، بهداشت، راه رفتن در خانه و حتی خوابیدن فضای کافی باقی نماند.

انگیزه‌ی افرادی که دچار اختلال احتکار هستند چیست؟

برخی از افراد گمان می‌کنند که چیزهایی که گردآوری کرده‌اند بسیار ارزشمند است ادر حالی که نیست. برخی دیگر انجام چنین رفتاری را از دیگر اعضای خانواده‌شان می‌آموزند.

پس اختلال احتکار می‌تواند زمینه‌ی روانی و ژنتیکی داشته باشد. برخی دیگر از افراد به چیزهایی که گردآوری کرده‌اند دلبستگی دارند و به گفته‌ی خودشان هر کدام از آن‌ها یاد و خاطره‌ای آرامش‌بخش و شادی‌آور را برایشان یادآوری می‌کند .کسانی نیز هستند که گمان می‌کنند چیزهایی که گردآوری کرده‌اند در روز مبادا به کارشان خواهد آمد و از آن‌ها بهره‌ می‌برند.

انگیزه‌ی احتکار هر چیزی می‌تواند باشد ولی نتیجه‌ی آن یکسان است. خانه‌ی چنین کسانی بسیار شلوغ است و چیزهای که گردآوری کرده‌اند را روی هم تلنبار می‌کنند.

اگر با چنین حالتی روبه‌رو نشوید برای این است که فرد دیگری آن‌جا را خلوت و مرتب می‌کند. یکی از پیامدهای خانوادگی و اجتماعی اختلال احتکار این است که اعضای خانواده به دلیل شرمندگی از شرایط خانه‌شان، در خانه مهمانی نمی‌گیرند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.