پاورپوینت انواع سیستم های فرمانتاسیون

پاورپوینت انواع سیستم های فرمانتاسیون
نوع فایل
ppt
حجم فایل
44KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
487 بازدید
6,000 تومان 4,500 تومان٪25 تخفیف

پاورپوینت انواع سیستم های فرمانتاسیون

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت انواع سیستم های فرمانتاسیون می باشد. این فایل شامل ۶ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

پاورپوینت انواع سیستم های فرمانتاسیون

فرمانتاسیون فرایندی است که در انواع سلولها ازجمله باکتریها، قارچها، مخمر ها، سلولهای گیاهی و جانوری صورت گرفته و طی آن مقداری از انرژی مورد نیاز سلولها تامین می گردد.

عمده ترین مسیر بیولوژیکی فراهم کننده انرژی موجودات زنده، فرایند گلیکولیز(Glycolises) است که طی آن مولکولهای گلوکز ( و سایر قندهایی که قابلیت تبدیل به گلوکز را دارند) طی مراحل متعدد به مولکولهای اسید پیرویک تبدیل شده و در حضور اکسیژن کافی، این مولکولها با تولید بیشتر انرژی، انرژی مورد نیاز سلولها را فراهم می نمایند.

مسیر گلیکولیز تا تولید اسید پیرویک، یک فرایند بی هوازی است و در هر دو شرایط هوازی و بی هوازی قابل انجام است. در صورتی که در محیط اکسیژن کافی وجود داشته باشد، اسید پیرویک تا مرحله تولید NADH پیش می رود و انرژی تولید شده در مولکولهای ذخیره کننده انرژی یعنی ATP ذخیره می گردد.

در صورتی که سلول در شرایط کمبود و یا فقدان اکسیژن باشد مسیر دیگری را جهت تامین انرژی از مولکولهای اسید پیرویک در پیش خواهد گرفت که نسبت به قبل میزان تولید انرژی بالاتر بوده اما عمده آن بصورت حرارت در محیط آزاد شده و مقدار کمتری از آن در مولکولهای ATP ذخیره می گردد و عملا بازده انرژی آن نسبت به مرحله هوازی کمتر است.

فرایند دوم فرمانتاسیون نامیده می شود و امروزه با گسترش منابع جدید سهم عمده ای را در تولید محصولاتی مانند اسیدهای آبی، داروها( آنتی بیوتیک ها و داروهای نو ترکیب)، تصفیه فاضلابها، مواد غذایی، افزودنیها، مواد شیمیائی و صنایع نفت و گاز بر عهده دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.