پاورپوینت فصل نهم نظریه های روان درمانی پرو چاسکا (درمان های رفتاری ولپی)

پاورپوینت فصل نهم نظریه های روان درمانی پرو چاسکا (درمان های رفتاری ولپی)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
186KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
747 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

پاورپوینت فصل نهم نظریه های روان درمانی پرو چاسکا (درمان های رفتاری ولپی)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت فصل نهم نظریه های روان درمانی پرو چاسکا (درمان های رفتاری ولپی) می باشد. این فایل شامل ۳۱ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت فصل نهم نظریه های روان درمانی پرو چاسکا (درمان های رفتاری ولپی)

آسیب شناسی روانی

اضطراب، مشکل یادگیری نخستین در آسیب شناسی روانی است. اما زمانی که اضطراب به صورت یک پاسخ عادی به محرکهای خاص ایجاد می شود می تواند جنبه های دیگر رفتار را تضعیف کند و به نشانه های ثانوی منجر شود. خود این نشانه های ثانوی می توانند به دلیل دردناک بودن، تداعی شدن با ترس های آموخته شده از اختلال های جسمانی یا روانی یا صرفاٌ به دلیل پیامدهای اجتماعی نگران کننده اضطراب را فراخوانند. اگر این مشکلات ثانوی اضطراب بیشتری ایجاد کنند، پس یادگیری جدیدی صورت می گیرد و یک دور معیوب ایجاد می شود که به نشانه های پیچیده تر می انجامد.

چون اضطراب از طریق شرطی سازی آموخته می شود از طریق شرطی سازی تقابلی می توان آن را یادگیری زدائی کرد اصل بازداری تقابلی میگوید اگر بتوانیم کاری کنیم که پاسخ بازدارنده اضطراب در حضور محرکهای اضطراب آور رخ دهد، این پاسخ، پیوند بین این محرکها و اضطراب را ضعیف خواهد کرد.

حساسیت زدائی منظم

دراین حالت، آرمیدگی عضلانی عمیق و تدریجی، پاسخ غالب پارا سمپاتیک است که با اضطراب مغایرت دارد. درمانگران ابتدا به درمان جویان یاد می دهند که چگونه عضلات سراسر بدن را شل کنند .

مرحله بعدی حساسیت زدائی، ساختن سلسله مراتب اضطراب است که طی آن محرکها از بیشترین اضطراب آور تا کمترین اضطراب آور رتبه بندی می شوند این سلسله مراتب معمولاً با توجه به موقعیت زمانی و مکانی محرک ساخته می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.