فایل پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری

فایل پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
315 بازدید
9,000 تومان 6,500 تومان٪28 تخفیف

فایل پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری می باشد. این فایل شامل ۱۴ اسلاید قابل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری

مقدمه:

ادم یا خیز پستان بنام های خمیری شدن پستان، هجوم الدم پستان و تورم پستان شناخته می شود. ادم یا خیز پستان عبارت است ازاختلال در وضعیت طبیعی پستان .

این عارضه ناشی از تجمع مایعات فراوان در فضای بین سلولهای بافت ترشحی پستان می باشد که نتیجه آن تورم وبزرگ شدن بیش از حد پستان است .

حالت های مختلف خیز پستان :

(۱ادم فیزیولوژیکی، در ادم فیزیولوژیکی تجمع مایات به صورت منتشر در بافت های زیر پوست پستان و سرپستانک ها صورت می گیرد. این حالت معمولاً در تلیسه ها و گاوهای شکم اول و در هنگام زایمان صورت می گیرد .

(۲ادم پاتولوژیکی، در ادم پاتولوژیکی تجمع مایات بیشتر موضعی می باشد این حالت بیشتر در گاوهای پیر با  پستان های آویخته و در هر زمان از دوره شیردهی ممکن است اتفاق افتد.

تشکیل لنف و ارتباط آن با ادم پستان:

هر نیمه پستان سیستم خونی و لنفاوی مربوط به خود را دارد. سیستم خونی پس از انشعابات فراوان به مویرگها ختم می شود. دیواره ی مویرگها نسبت به ورود و خروج آب و الکترلیت ها قابل نفوذ می باشد. در حا لیکه مولکولهای پروتئینی موجود در خون نمی توانند براحتی از جدار مویرگ ها عبور کنند. تبادل آب و الکترولیت ها به خارج و داخل مویرگ ها تحت تاثیر فشار هیدرواستاتیکی جریان خون و لنف و نیز فشار اسمزی پروتئینی در مویرگ ها و لنف می باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.