پاورپوینت معرفی بیماری دیابت

پاورپوینت معرفی بیماری دیابت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
487 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

پاورپوینت معرفی بیماری دیابت

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت معرفی بیماری دیابت می باشد. این فایل شامل ۴۶ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت معرفی بیماری دیابت

دیابت‌ ملیتوس از گروه بیماریهای متابولیک و یک اختلال چند عاملی ((Multifactor است، که با افزایش مزمن قند خون یا هیپرگلیسمی (طبق معیارهای تشخیصی) مشخص می‌شود و ناشی از اختلال ترشح و یا عمل انسولین و یا هر دوی آنهاست. دیابت ملیتوس شامل مجموعه‌ای از اختلالات است که با هیپرگلیسمی مزمن و .اختلال متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین همراهند.

چون دیابت علاج قطعی ندارد بنابراین بهترین درمان برای این بیماری، پیشگیری از آن است. دیابت یک اپیدمی بزرگ است. به طوری که افزایش شیوع این بیماری در کشورهای در حال توسعه چشمگیر است. در سالهای اخیر، شیوع بیماری در کشورمان سیر صعودی داشته است .

دیابت نوع یک یا غیر وابسته به انسولین IDDM

اغلب در اثر یک پدیده‌ی اتوایمیون سلول‌های بتای پانکراس به صورت مزمن تخریب می‌شوند و تولید انسولین متوقف می‌گردد. در مجموع ۱۵%-۱۰% کل بیماران مبتلا به دیابت را شامل می‌شود. این بیماری بیشتر در کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد، اما بروز آن در سنین بالاتر نیز دیده می‌شود.

تظاهر بالینی دیابت نوع ۱  پرنوشی ، پرادراری ، کاهش وزن ، پرخوری ، تاری دید و در ۲۵% موارد کتواسیدوز است.

دیابت نوع دو NIDDM یا غیر وابسته به انسولین

شایع ترین نوع دیابت است. بیش از ۹۰% کل افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان مبتلا به این نوع دیابت هستند. مبتلایان بیشتر در میانسالی و به طور عمده پس از ۳۰ سالگی به این نوع دیابت مبتلا می شوند (اگر چه سن ابتلا به این بیماری پیوسته در حال کاهش است).

اختلال اصلی در این بیماری کمبود تولید انسولین یا مقاومت نسبت به آن است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.