پاورپوینت نارسایی احتقانی قلب CHF

پاورپوینت نارسایی احتقانی قلب CHF
نوع فایل
ppt
حجم فایل
506KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
687 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

پاورپوینت نارسایی احتقانی قلب CHF

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر پاورپوینت نارسایی احتقانی قلب CHF می باشد. این فایل شامل ۲۱ اسلاید قایل ویرایش بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت نارسایی احتقانی قلب CHF

نارسایی احتقانی قلب (CHF)

تعریف: یک سندرم کلینیکی است و در بیمارانی که به علل ارثی یا اکتسابی اختلال در ساختمان یا عملکرد قلب دارند ایجاد می شود. نارسایی احتقانی قلب منجر به احتقان ریوی و در نهایت ادم ریوی  می شود.

نارسایی‌ احتقانی‌ قلب‌ عبارت‌ است‌ از عارضه‌ای‌ از بسیاری‌ از بیماری‌های‌ جدی‌ که‌ طی‌ آن‌ قلب‌ مقداری‌ از ظرفیت‌ پمپ‌ کردن‌ کامل‌ خود را از دست‌ می‌دهد. بنابراین‌ خون‌ به‌ داخل‌ دیگر اعضاء، خصوصاً ریه‌ها و کبد، پس‌زده‌ می‌شود.

اتیولوژی:

علل اصلی CHF عبارتند از:

۱.بیماری عروق کرونر (CAD)       ۲.هیپرتانسیون

۳.دیابت ملیتوس

– نارسایی احتقانی قلبی در همه انواع کاردیومیوپاتی ها دیده می شود.

– شرایطی که باعث افزایش برون ده قلبی می شوند (مانند فیستول شریان- وریدی و آنمی) مسئول ایجاد CHF در قلب طبیعی هستند.

– مهمترین عامل مرگ ومیر قلبی بعد از عمل، CHF موجود در دوره قبل از  عمل است.

پاتوژنز:

HF یک اختلال پیشرونده بوده که پس از یک حادثه پایه که باعث  آسیب عضلات قلبی و کاهش عملکرد میوسیتها و در نتیجه کاهش  توانایی میوکاردیوم برای تولید نیروی رو به بیرون می شود ایجاد  می گردد و قلب دیگر نمی تواند انقباضات طبیعی را انجام دهد. این حوادث ممکن است ناگهانی (MI)، تدریجی (افزایش فشار  خون و کاهش حجم) ویا ارثی باشند.صرف نظر از حادثه اولیه، روند تمامی علل، کاهش توانایی پمپاژ  قلبی است.

با کاهش پمپاژ قلبی چندین مکانیسم جبرانی (سیستم آدرنرژیک، سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدسترون و سیستم سایتوکاین ها) فعال می شود. در مدت کوتاه این سیستم ها قادرند عملکرد قلب را در  محدوده همودینامیک طبیعی حفظ کنند و بیمار بدون علامت باقی   می ماند. با گذشت زمان فعالیت این سیستم ها سبب آسیب بطنی بخصوص بدتر شدن شکل گیری مجدد بطن چپ و نهایتا“ عدم جبران قلبی می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.