جزوه آنفلوانزا و روش نمونه برداری

جزوه آنفلوانزا و روش نمونه برداری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
382 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

جزوه آنفلوانزا و روش نمونه برداری

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه آنفلوانزا و روش نمونه برداری می باشد. این فایل شامل ۹۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

جزوه آنفلوانزا و روش نمونه برداری

آنفلوانزا یا گریپ
بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس RNA از خانواده ارتومیکسو یریده ایجاد می شود. این نوع ویروسها در پرندگان و پستانداران اثر می گذارند .این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بیحالی شدید نمایان می شود. این بیماری در موارد حاد به خصوص در خردسالان ممکن است باعث سینه پهلو شود در حالت معمولی دورهی بیماری ۳ تا ۴ روز است.

خصوصیات ارتومیکسو ویروسها
ویروس های آنفلوانزای A ، B و C از اعضای خانوادهی ارتومیکسوویروسها ۱ میباشند. فقط نوع A و B این ویروسها، سبب ایجاد بیماری مهم در انسان می شوند. میکسو از ریشه یونانی به معنی مخاط بوده این ویروسها توانایی اتصال به موکو پروتئینهای سطح سلول را دارند. ارتو به معنی حقیقی است که آنها را از پارامیکسو ویروس ها جدا می کند.

ارتومیکسو ویروس ها ویروس های پوششداری هستند که ژنوم RNA منفی قطعه شده دارند. ژنوم قطعه شده این ویروسها ایجاد سویه های جدید، از طریق جهش و بازآرایی مجدد قطعات ژنی در بین سویه های مختلف ویروس در انسان و حیوان، را تسهیل می نماید. این ناپایداری ژنتیکی عامل بروز اپیدمیهای همه گیری سالیانه و پاندمی های جهانگیری دورهای عفونت آنفلوانزا در سراسر جهان میباشد. در ویروس های آنفلوانزای گروه A تغییرات آنتیژنی به طور مداوم و در گروه B به میزان کمتری اتفاق میافتد، اما ویروس گروه C از لحاظ آنتیژنی، پایدار است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.