جزوه روان شناسی مبحث یادگیری و شرطی شدن وسیله ای استاد سلیمانی

جزوه روان شناسی مبحث یادگیری و شرطی شدن وسیله ای استاد سلیمانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
452 بازدید
6,000 تومان 4,500 تومان٪25 تخفیف

جزوه روان شناسی مبحث یادگیری و شرطی شدن وسیله ای استاد سلیمانی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه درس روان شناسی مبحث یادگیری و شرطی شدن وسیله ای استاد سلیمانی می باشد. این فایل شامل ۶ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه روان شناسی مبحث یادگیری و شرطی شدن وسیله ای استاد سلیمانی

شرطی شدن وسیله ای instrumental conditioning) )

برخی رفتارها بهدلیل عمل یا اثر محیط آموخته میشوند. برخلاف شرطی شدن کلاسیک که بین دو رویداد است این جا ارتباط بین یک رفتار و یک اتفاق یا پیامد بیرونی مطرح می باشد. و در این شرطی شدن ارتباط بین پاسخ ها و نتایج بررسی می شود. برای مثال در سیرک سگ یاد میگیرد که انجام رفتار مشخص و نمایش خاص منجر به دریافت غذا می شود و وسیله ی تغییر محیط می باشد.

پیشگامان
۱ . ادوارد ثورندایک ) ۱۸۹۸ )
در گذشته داستان هایی درباره ی جانورانی مثل اسب _که توانای انجام جمع و تفریق دارند_ وجود داشته مبنی بر اینکه این جانوران می توانند مثل انسان ها فکر کنند و این دیدگاه ها گاها توسط فیلسوفان و سایر دانشمندان نیز پذیرفته می شد. ولی روان شناسان رفتارگرایی چون ثورندایک معتقد بودند که سیستم ذهنی و یادگیری این جانوران ساده تر است و آن ها بیش تر از طریق آزمون و خطا می آموزند تا بینش ذهنی.

آزمایش ثورندایک:
گربه ای گرسنه درون قفس و یک ماهی بیرون قفس قرار دارد. در صورت فشار اهرم در قفس باز می شود. در ابتدا گربه به صورت اتفاقی اهرم را فشار داده و در قفس را باز می کند و به مرور با تکرار و ازمون و خطا
یاد می گیرد که با فشار اهرم در باز می شود.

در نتیجه به مرور سرعت باز کردن در توسط گربه افزایش می یابد. ولی بازهم هربار در دفعه ی اول در را باز نمی کند. چراکه یادگیری برمبنای آزمون و خطا می باشد و نه بینش.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.