جزوه نکات ادله اثبات دعوا دکتر شمس

جزوه نکات ادله اثبات دعوا دکتر شمس
نوع فایل
pdf
حجم فایل
200KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
999 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

جزوه نکات ادله اثبات دعوا دکتر شمس

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه نکات ادله اثبات دعوا دکتر شمس می باشد. این فایل شامل مجموعا ۱۹ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه نکات ادله اثبات دعوا دکتر شمس

نکات ادله اثبات دعوا – دکتر شمس

۱. در قانون مدنی انواع ادله ی اثبات دعوا شمارش شده و تعریف، شرایط، توان اثباتی و … هر یک از آنها آمده است.
۲. در قانون آیین دادرسی مدنی، زمان ارایه یا استناد به ادله، شیوه به کارگیری آنها، شیوه رسیدگی به آنها، دفاع در برابر آنها و … آورده شده است.
۳. مقررات ماهوی ادله در گروه حقوق مدنی شرح داده شده و مقررات شکلی ادله در گروه آیین دادرسی مدنی بررسی شده است.

۴. دلیل: به معنای نشان و نمایان کننده می باشد و به هر وسیله ای گفته می شود که در قانون پیش بینی شده و در مرجع قضاوتی، با نمایاندن امری، سبب اقناع وجدان (ایجاد باور درونی) دادرس به واقعیت ادعا شود.
۵. دلیل و باور درونی دادرس: مثلا اگر خوانده دعوا اقرار نماید که به خواهان مدیون است، دادگاه باید بپذیرد حتی اگر باور درونی به مدیون بودن خوانده نداشته باشد؛ زیرا قانونگذار اقرار را جانشین باور درونی دادرس قرار داده است.

۶. دلیل و واقعیت: نمی توان گفت دلیل برای ایجاد اعتقاد به وصول حقیقت است بلکه باید گفت دلیل برای واقع نمایاندن امر مورد ادعاست.

۷. شمار ادله: هرگاه وسیله ای به عنوان دلیل ارایه می شود باید تعریف یکی از ادله و وسایل هشتگانه ی اثبات دعوا که در قانون شمارش شده اند بر آن صادق باشد (اقرار/ سند/ گواهی/ سوگند/ اماره/ تحقیق محلی/ معاینه محلی/ کارشناسی). بنابراین مواردی که مشمول تعریف هیچ یک از وسایل و ادله اثبات دعوا نباشند، نمی توانند به خودی خود، ادعا را در امور حقوقی اثبات نمایند.

۸. اهمیت دلیل: حق بدون دلیل مانند کالای بی ارزش است یا دلیل حق را زنده می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.