جزوه کمک حافظه آیین دادرسی کیفری دکتر عظیم زاده

 جزوه کمک حافظه آیین دادرسی کیفری دکتر عظیم زاده
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
714 بازدید
11,000 تومان 9,000 تومان٪18 تخفیف

 جزوه کمک حافظه آیین دادرسی کیفری دکتر عظیم زاده

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه کمک حافظه آیین دادرسی کیفری دکتر عظیم زاده به همراه  فهرست مواد اصلاحی، مطابق طرح اصلاح ق.آ.د.ک مصوب ۱۳۹۴/۳/۲۴ دوراندیشان می باشد. این فایل شامل مجموعا ۱۱۲ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه کمک حافظه آیین دادرسی کیفری دکتر عظیم زاده

قسمتی از متن فایل:

مصونیت قضات دادگستری:

مصونیت کیفری: عبارت است از اینکه تعقیب کیفری مقام قضایی متهم به ارتکاب جرم مستلزم درخواست تعلیق قضایی از شغل قضا از دادگاه انتظامی قضات می باشد. که پس از تعلیق مذکور تعقیب کیفری دارندگان پایه قضایی ممکن خواهد بود.
مصونیت شغلی: به مفهوم منع تعلیق یا انفصال قاضی از مقام قضا بدون محاکمه و ثبوت جرم، منع انتقل قاضی از محل خدمت بدون مصلحت،یا بدون تصمیم رئیس قوه قضاییه می باشد.(اصل ۱۶۴ قانون اساسی)

مصونیت وکلا:

وکیل در موضع دفاع از احترام و تأمینات شغلی قضا برخوردار می باشد. و بنابراین در صورت ارتکاب جرم وکیل راسا قابل تعقیب نیست و تعقیب او منوط به درخواست تعلیق وکیل از وکالت دادگستری ازدادگاه انتظامی وکلا می باشد.

البته در عمل به دلیل فقدان نص صریح قانون و طبق اصل تساوی همگان در برابر قانون تعقیب کیفری وکلای دادگستری موکول به تعلیق آنها نیست.

مصونیت نیروهای مسلح:

احضار فرماندهان سرتیپ به بالا از طریق دفتر ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح صورت می گیرد و در جرایم عمومی دارندگان در جه سرتیپ به بالا حسب مورد در دادگاه کیفری تهران محاکمه می شوند. ر.ک ماده ۳۰۷ ق.آ.د.ک

جنون بعد از ارتکاب جرم تا قبل از صدور حکم قطعی:

اگر مجرم در کمال سلامت عقل مرتکب جرم شده باشد اما تا قبل از صدور حکم قطعی مبتلا به جنون شود تا زمان افاقه تعقیب و دادرسی متوقف خواهد شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.