جزوه MRI از فیزیک تا کلینیک حمید رضا غیاسی

 جزوه MRI از فیزیک تا کلینیک حمید رضا غیاسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1384 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

 جزوه MRI از فیزیک تا کلینیک حمید رضا غیاسی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf  جزوه MRI از فیزیک تا کلینیک حمید رضا غیاسی می باشد. این فایل شامل ۱۸۶ صفحه خلاصه کتاب بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

جزوه MRI از فیزیک تا کلینیک حمید رضا غیاسی

-۲-۲ مکانیسم عمل
اساس عمل مواد کنتراست یک تغ ییر شیمیایی زمان آسایش پروتون است. ترکیبات شیمیایی خاصی خصوصیات منحصر به فرد مغناطیسی دارند که از حرکت الکترونها، پروتونها و نوترونها حاصل میشود. هنگامی که پروتونها و نوترون ها جفت هستند، مانند هسته هایی با تعداد زوج پروتون ها و نوترون ها گشتاور مغناط یسی آنها در جهات مخالف قرار میگیرد و خنثی می شود.

اما، هسته هایی با تعداد فرد پروتون ها و نوترون ها گشتاور مغناطیسی خالص غیرصفر دارند، که اگر در یک میدان مغناطیسی خارجی قرار گیرند با فرکانس لارمور پریسس می کنند؛ الکترونهای اطراف هسته نیز به میدان مغناطیسی اعمال شده پاسخ میدهند.

گشتاورهای دو قطبی مغناطیسی حاصل از الکترونها به طور قابل توجهی بزرگتر از گشتاورهای مغناطیسی هسته ای می باشد. بنابراین، اگر اتمها، یونها، یا مولکولها با گشتاورهای دوقطبی بزرگ الکترونی در مجاورت
پروتون ها قرار گیرند، گشتاور دوقطبی مغناطیسی آنها با یکدیگر برهم کنش میکند و زمان آسایش پروتونها را کوتاه تر می کند و شدت سیگنال بافت را تغییر میدهد.

بنابراین، ترکیباتی با گشتاور دوقطبی مغناطیسی بزرگ میتواند به عنوان مواد کنتراست در تصویربرداری MR استفاده شود.

پارامغناطیس
پارامغناطیس در اتمهایی دیده می شود که الکترونهای جفت نشده دارند، در یک میدان مغناطیسی خارجی، به دلیل جهت گیری گشتاورهای دوقطبی پارامغناطیسی به موازات میدان مغناطیسی خارجی این اتمها مگنتایزیشن خالص قابل ملاحظه ای را نشان میدهند؛ بزرگی آن متناسب با میدان مغناطیس خا رجی است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.