راهنمای ریون پیشرفته (اجرای آزمون ماتریس های پیش رونده)

 راهنمای ریون پیشرفته (اجرای آزمون ماتریس های پیش رونده)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
476KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
522 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

 راهنمای ریون پیشرفته (اجرای آزمون ماتریس های پیش رونده)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf راهنمای ریون پیشرفته (اجرای آزمون ماتریس های پیش رونده) می باشد. این فایل شامل ۱۹ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

آزمون ریون پیشرفته یا ماتریسهای پیشرونده پیشرفته ( APM )

آزمون ریون پیشرفته یکی از آزمونهای هوشی غیرکلامی است که توسط ریون در انگلستان برای اندازه گیری عامل عمومی ( g ) اسپیرمن ساخته شده است. بعد از تهیه این آزمون پژوهشهای زیادی درباره آن به عمل آمده و بارها مورد تجدید نظر قرار گرفته است. درحال حاضر سه فرم این آزمون برای اندازه گیری هوش افراد در همه سطوح توانائی- از کودکان ۵ ساله تا بزرگسالان سر آمد- در دسترس است.

ماتریسهای پیشرونده پیشرفته یا آزمون ریون پیشرفته فرم سوم آزمون ریون است که دارای دو دفترچه است و برای سنجش هوش بزرگسالان درخشان ( ۱۱ سال الی بزرگسالی ) بکار گرفته می شود.

نسخه اولیه این فرم با ۱۲ سوال در دفترچه اول و۴۸ سوال در دفترچه دوم در سال ۱۹۴۷ منتشر گردید. در سال ۱۹۶۲ با تحلیل سوالی که آ.ر. فوبس روی سوالات آزمون انجام داد تعداد ماده های دفترچه دوم از۴۸ به ۳۶ ماده تقلیل یافت. ازآن موقع تا به امروز نسخه تجدید نظر شده ۱۹۶۲ توسط روانشناسان و محققان بکار گرفته می شود.

ریون پیشرفته شامل دو دفترچه و برای سنجش افراد با توانائی ذهنی متوسط و بالاتر از متوسط ( ۱۱ سال الی بزرگسالی ) بکار گرفته می شود. دردفترچه اول ۱۲ سوال  و در دفترچه دوم ۳۶ سوال چاپ شده است. سوالهای مطرح شده در هر دو دفترچه یکسان هست همگی شامل توالی الگوهای اشکال یا نمودارهایی هستند که بر اساس منطق خاص تنظیم شده اند. آزمودنی باید هر یک از تصاویر یا نمودارها را با انتخاب یک تصویر از بین چند تصویر ارائه شده در پائین صحفه کامل کند. یافتن پاسخ هر سوال مستلزم آن است که آزمودنی رابطه بین اجزای تصاویر را کشف کند سپس رابطه کشف شده  را برای یافتن جزء ناقص بکار برد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.