جزوه تکنولوژی های ارتباطی و جامعه اطلاعاتی دکتر یونس شکر خواه

جزوه تکنولوژی های ارتباطی و جامعه اطلاعاتی دکتر یونس شکر خواه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
435 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

جزوه تکنولوژی های ارتباطی و جامعه اطلاعاتی دکتر یونس شکر خواه

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه تکنولوژی های ارتباطی و جامعه اطلاعاتی دکتر یونس شکر خواه می باشد. این فایل شامل ۵۳ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه تکنولوژی های ارتباطی و جامعه اطلاعاتی دکتر یونس شکر خواه

تعریف جامعه اطلاعاتی

جامعه اطلاعاتی (Information Society )، نوع جدیدی از جامعه انسانی و متفاوت از جامعه صنعتی است .جامعه اطلاعاتی جامعه‌ای وابسته به خدمات اطلاعاتی رسانه‌های همگانی است و با آهنگی سریع‌تر از دیگر جوامع و با سلطه بیشتر بر اندوخته‌های علمی و تجربی پیش می‌رود.

مقدمه ارتباط قبل از اینکه نیازی اجتماعی داشته باشد، نیازی زیستی و طبیعی است، چرا که اولین گام و مرحله ارتباط درونی است و از خود شروع می ­شود، انسان ابتدا با خود ارتباط برقرار می­کند و سپس چون نیازمند حل مشکلات زیستی می ­باشد، می ­بایست با دیگران بده بستان و انتقال اطلاعات داشته باشد و با غیرخود ارتباط برقرار کند. رفع نیازهای اجتماعی موجب تعلق به گروه و برقراری ارتباط با دیگران به صورت چهره به چهره و از طریق کلام و یا غیرکلام می­ شود.

در مراحل بعدی، فرد با تعداد زیادی از انسان­های دیگر ارتباط برقرار می ­کند که به آنها اصطلاحاً ارتباط جمعی می­گویند و هدف از اینگونه ارتباط، انتقال اطلاعات و یا متقاعدسازی دیگران است.

ارتباط جمعی ممکن است بی­ واسطه یا با واسطه مثلاً از طریق مجراهای گوناگون و به ویژه با استفاده از رسانه ­ها و وسائل نوین ارتباط جمعی(چند رسانه­ای) انجام شود. یعنی دوست داشتن و دوست داشته شدن و مورد توجه قرار گرفتن همراه است. تشکیل خانواده، محله، شهر، جامعه ملی و بین ­المللی جلوه های مختلف برای رفع نیازهای اجتماعی انسان است. در هر دو مرحله افراد بشر برای رفع نیازهای خود، پیش از هر چیز به انتقال و بده بستان اطلاعات نیازمندند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.