فایل جامع جزوه فرآیندهای ساختمانی

 فایل جامع جزوه فرآیندهای ساختمانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
552 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 فایل جامع جزوه فرآیندهای ساختمانی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf پاورپوینت جزوه فرآیندهای ساختمانی می باشد. این فایل شامل ۵۲ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

 فایل جامع جزوه فرآیندهای ساختمانی

فرآیندهای ساختمانی
مجموعه فرآیندهایی که باعث تغییر شکل فیزیکی سنگها و ایجاد ساختهای مختلف در آنها میشوند فرآیندهای متنوعی در پوسته زمین ایجاد می کنند. » ساختها یا ساختارها « ساختمانی نام دارند که
تغییر شکل مواد در طبیعت به دو صورت عمده خمیری) الاستیک (و شکننده) پلاستیک( ایجاد می شود.
تکتونیک یا زمین ساخت
علمی که ساخت های حاصل از تغییر شکل سنگها را در رابطه با فرآیندهای ایجاد کننده آنها بررسی می کند تکتونیک یا زمین ساخت نام دارد.
سه عامل مهم در فرآیندهای ساختمانی فشار – دما – زمان

تنش
هرگاه جسمی تحت تاثیر نیرویی قرار گیرد، در مقاطع مختلف داخلی آن نیروهایی موسوم به نیروهای داخلی استرس( نام دارد. واحد تنش نیرو بر واحد سطح است. ( » تنش « بوجود می آید که شدت آنها تنش ها به سه صورت می باشند. » برشی « ، » کششی « ، » فشاری

تنش استرین
تغییر نسبی در ابعاد جسم را تغییر شکل نسبی یا استرین می نامند بسته به نوع و مقدار تنش، تغییر شکل های متفاوتی حاصل می شود.
ماده ای که پس از رفع تنش تغییر شکل دهنده به حالت اولیه بازگردد کشسان الاستیک  و ماده ای که تغییر شکل برگشت ناپذیر دارد خمیرسان پلاستیک نام دارد.

انواع امواج زلزله
امواج طولی) امواج اولیه( (P) : باعث کشش و انقباض متوالی در امتداد حرکت موج می شوند. این امواج از هر محیطی جامد، مایع ،گاز می توانند عبور می کنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.