فایل جزوه توابع اکسل تالیف علی رحمتی توکل

فایل جزوه توابع اکسل تالیف علی رحمتی توکل
نوع فایل
pdf
حجم فایل
917KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
650 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

فایل جزوه توابع اکسل تالیف علی رحمتی توکل

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه توابع اکسل (۵۰ تابع کاربردی در نرم افزار اکسل) تالیف علی رحمتی توکل می باشد. این فایل شامل ۱۸ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

فایل جزوه توابع اکسل تالیف علی رحمتی توکل

توابع اکسل سبب راحتی کار کاربر می‌شوند.

تابعها را میتوان به دو روش استفاده کرد: ۱ .تایپ تابع  ۲ .استفاده از Function Insert. ١ .تایپ تابع : تایپ تابع مستلزم دانستن امالی تابع و تعداد آرگومانهای موردنیاز تابع است. هرچند اکسل۲۰۰۷ برای آسان کردن تایپ تابع، قابلیت Complete Auto را دارد .

تابع SUM: برای جمع کردن مقادیر است و عملکرد آن مشابه عملگر جمع است، اگر لازم باشد که تعداد زیادی عدد را با هم جمع بزنید، استفاده از عملگر جمع مشکل است، زیرا باید تک تک سلول‌ها را ارجاع دهید، ولی در تابع SUM می‌توانید محدوده تعریف کنید و این مسئله کارکرد را بسیار ساده می‌کند، به عنوان مثال (SUM(A1:A1000= هزار سلولی را که در فاصله A1 تا A1000 قرار دارند، جمع می‌زند.

تابع MIN :اگر نیاز دارید که کمترین مقدار را از میان چندین سلول پیدا کنید، تابع MIN می‌تواند در این کار مؤثر باشد. برای مثال، با درج عبارت (MIN(B3:B39= می‌توانید کوچکترین مقدار در سلول‌های انتخاب شده را پیدا کنید.

تابع MAX :عملکرد این تابع برعکس تابع MIN است. با استفاده از این تابع و درست با همان روش تابع MIN، می‌توانید بزرگترین مقدار موجود در چند سلول را بدست آورید. برای مثال با درج عبارت (MAX(B3:B39= میتوان بزرگترین مقدار در سلول های انتخاب شده را پیدا کرد.

تابع AVERAGE: تابع AVERAGE میانگین یک یا چند سلول یا محدوده را محاسبه می‌کند، شیوه استفاده از آن مشابه توابع SUM, Max, Min است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.