فایل جزوه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی

فایل جزوه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
432 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

جزوه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه  تکثیر و پرورش ماهیان سردابی می باشد. این فایل شامل ۲۱۵ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی در قالب فایل pdf و متشکل از ۲۱۵ صفحه

ارایه اصول کلی پیشگیری و اعمال قوانین بهداشتی متناسب «آبزی‌پروری» است. نویسنده در کتاب حاضر علاوه بر این‌که درصدد بوده تا اصول اولیه بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری‌ها در مزارع سردابی کشور را عرضه بدارد، کوشش نموده تا با عنایت به تجربیات خود، راهکارهایی کاربردی به‌منظور ساخت مزارع بر اساس اصول بهداشتی و امنیت زیستی، اصلاح مزارع ساخته شده قدیمی و راه‌حل‌هایی در راستای رفع مشکلات تکثیر و پرورش آبزیان پیشنهاد دهد. انتخاب مکان ساخت مزارع جدید و اصلاح مزارع قدیمی، امنیت زیستی، استرس و دستورالعمل‌های مزارع سردابی عناوین فصل‌های پنج‌گانه این نوشتار می‌باشند. در انتهای کتاب مجموعه جداولی حاوی اطلاعات گوناگونی مرتبط با موضوع بحث نیز منعکس شده است.

تاریخچه پرورش ماهی سردآبی

پرورش ماهی سردآبی از گذشته‌های دور مورد توجه بشر بوده و قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. همچنین در یونان و روم باستان ماهی را از آبگیرهای طبیعی صید و آنرا در استخرهای مصنوعی پرورش می دادند و از نکات قابل توجه آنکه ارسطو در نوشته های خود از پرورش ماهی به عنوان یک شغل پر منفعت یاد کرده است.
فن لی چینی در ۴۷۵ سال قبل از میلاد مسیح در مورد پرورش ماهی کتاب به رشته ی تحریر در آورده است. اما آنچه باید بدان توجه داشت تکامل تدریجی علوم پرورش آبزیان است که رفته رفته نسبت به گذشته کامل و نسبت به آینده ناقص است.
اولین اقدام درباره تکثیر و پرورش ماهیان در آب های طبیعی به وسیله دانشمند آلمانی به نام استفن یاکوبی (۱۷۱۱-۱۷۸۴) برداشته شد. این دانشمند درباره زیست شناسی و تولید مثل ماهیان تحقیقات بسیار جالبی را انجام داد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.