فایل جزوه داروهای قلبی عروقی

فایل جزوه داروهای قلبی عروقی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
589 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

فایل جزوه داروهای قلبی عروقی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه داروهای قلبی عروقی می باشد. این فایل شامل ۷۷ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه داروهای قلبی عروقی

قسمتی از متن فایل:

داروهای موثر بر پر فشاری (ضد هایپرتنشن)

داروهای ضد فشار خون بالا ۵ گروه است :
الف ( سمپاتوپلژیکها ) فلج کننده های سیستم انتقال سمپاتیک ( : با ↓ انتقال عصبی سیستم تحریکی قلب ، ضربان قلب و قدرت ضربان و فشار خون را  می دهند.
ب ( وازودیلاتورها ) گشاد کننده های عروقی ( : با شلی بسترهای عروق شریانی و وریدی ، موجب ↓ پس بار یا پیش با ی هر دو می شوند و فشار خون را ↓ می دهند.

ج ( آنتاگونیست های آنژیوتانسین ) ماده ای که فشار خون را ↑ می دهد( : با کاهش تولید آنژیوتانسین یا ممانعت از اثر آنژیوتانسین بر گیرنده فشار خون را ↓ می دهند .
د ( دیورتیکها : باعث ↑ تشکیل ادرار و دفع بیشتر مایعات ) آب ( داخل عروق و به تبع آن ↓ مایعات فضای خارج سلولی و ↓ فشار خون می شوند. رنین – آنژیوتانسین – آلدوسترون ( ( RAS و(آنتاگونیستهای رنین: با مهار رنین ) پیش ساز آنژیوتانسین ( باعث تضعیف مسیر می شود و فشار خون را ↓ می دهند.

فشار خون چیست ؟
فشار خون نیرویی است که خون به رگ های خونی وارد می کند. این فشار ، خون را ازقلب به اعضای بدن از جمله مغز ، کلیه ها ،معده و…. می رساند. فشار خون در هر دقیقه در پاسخ به محرک های مختلف در نوسان است .
فشار خون مزمن بالا چیست ؟
فشارخون بالا می تواند به اعضاء بدن آسیب برساند. ابتلا به فشارخون بالا زمانی تایید می شود که چندین بار فشار خون فرد بالا باشد. در حقیقت در اغلب بزرگسالان وقتی فشارخون سیستول شماره بالایی ( ۰۴۱ یا بیشتر و فشارخون دیاستول ) شماره پایینی ( ۰۱ یا بیشتر باشد می گوییم که فرد به بیماری فشار خون بالا مبتلا است .
اگر فشارخون بالا درمان نشود به قسمت های مهم بدن شما آسیب می رساند این آسیب می تواند باعث حمله قلبی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.