جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳)

 جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
834KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
584 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

 جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf  جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳) می باشد .این فایل شامل ۱۰۰ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس جغرافیای روستایی و کوچ نشینی (۳)

شالوده ها و تعاریف
از آغاز سده بیستم، ارتباط متقابل انسان و محیط به عنوان کانون اصلی بررسی های مکانی پیوسته مورد تأکید جغرافی دانان قرا گرفته است. این دو مفهوم را باید در قالب مکان و زمان معین یعنی وضعیت و شرایط خاص مورد توجه قرار داد.

بنابرانی موضوع مورد بررسی در دانش جغرافیا، از هر دیدگاهی پیوسته از دوجزء اصلی تشکیل میشود : “محیط طبیعی” و “محیط فرهنگی” . در واقع، از تأثیر روابط متقابل بین این دو محیط و از برخورد نیروهای تعیین کننده در آنها، فضای خاصی فراهم میآید که معرف یک )) عینیت جغرافیایی((، یا ))واقعیت مکان فضایی(( است. به این ترتیب می توان گفت در چند دهه اخیر ، تاکید اساسی دانش جغرافیا به طور کلی از )) تأثیر تعیین کننده(( عوامل محیط طبیعی معطوف شده است به بررسی روابط مبتنی برکنش متقابل میان نیروهای محیطی و اشکال گوناگون بهره برداری انسان و روندهای حاصل از مفاهیمی که در همین زمینه در سالهای اخیر بویژه در میان برخی جغرافی دانان آلمانی رواج یافته است.

اصطلاح” روح اقتصادی” است که با تأکید بر جنبههای ))فرهنگی(( اجتماع های گوناگون انسانی، گرایش ها و رفتارهای اقتصادی در میان آنان را مورد توجه قرار میدهد. به عقیده هانس بوبک ۸۴۹۱ تا ۸۴۹۱ ( امروزه جغرافیا عمدتاً به بررسی عرصه های ساختاری کارکردی می پردازد. عرصه هایی که نه تنها از نظر مکانی، بلکه از لحاظ ساختاری کارکردی مقابل تبیین و تشخیص است. منظور از کارکرد در اینجا کارکردهای فضایی است که عمدتاً به معنای مجموعه فعالیت های انسانی در روابط حاکم بر آنهاست. مطالعات جغرافیای روستایی با توجه خاص به بعد مکان، به بررسی عرصه های ساختاری عملکردی )کارکردی( استوار است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.