فایل جزوه تداخلات دارویی کشنده

فایل جزوه تداخلات دارویی کشنده
نوع فایل
pdf
حجم فایل
518KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
700 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

فایل جزوه تداخلات دارویی کشنده

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه تداخلات دارویی کشنده می باشد. این فایل شامل ۷ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرار داده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه تداخلات دارویی کشنده

‎تداخلات دارویی کشنده
‎تداخلات دارویی یکی از مهم ترین علل خطا های پزشکی می باشند . شدت و تظاهرات بالینی این تداخلات می تواند خفیف تا شدید و حتی تهدید کننده ی حیات باشد بطوریکه برخی از تداخلات دارو – دارو می توانند منجر به افزایش احتمال بروز عوارض دارویی ، افزایش جذب و اثر گذاری یک دارو با پنجره ی درمانی کوچک ، و در مواردی منجر به افزایش احتمال مرگ و میر شوند.

‎در این بین تداخلات مهم و رایجی وجود دارند که توجه به آن ها هنگام تجویز و بررسی شرح حال دارویی بیمار ، می تواند نقش بسزایی در حفظ سلامت بیمار و کاهش اینگونه خطاهای پزشکی داشته باشد .
‎اهمیت عمده این تداخلات در این است که عمدتا دو داروی تداخل کننده ، توسط یک پزشک تجویز نمی شوند و هنگام تجویز ، شرح حال دارویی کاملی از بیمار گرفته نمی شود . و یا این که بیمار دارویی را بدون نسخه از داروخانه دریافت می نماید ( مثلا جهت درمان سرفه ، تسکین درد ، جلوگیری از بارداری و … ) و با داروساز ، در رابطه با داروهای مصرفی خود مشورت نمی نماید .

. تداخل دیگوکسین و وراپامیل
‎مصرف هم زمان دیگوکسین و وراپامیل منجربه افزایش ۶۰- ۷۵درصدی غلطت دیگوکسین در خون می شود. از آن جا که دیگوکسین دارویی با پنجره درمانی کوچک است و خطر مسمومیت با آن بالا می باشد، این افزایش غلطت خونی دیگوکسین ، منجربه کاهش کلیرانس دیگوکسین ( حدود ۴۲-۴۳% ) و افزایش کار عضلات قلبی می شود.

‎مدیریت تداخل دیگوکسین و وراپامیل
– پیگیری وضیعت ضربان قلب و نوار قلب بیمار جهت تشخیص مسمومیت با دیگوکسین
– اندازه گیری سطح خونی دیگوکسین و کنترل آن در حد کمتر از ۲ng/ml و…..

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.