فایل جزوه داروهای سیستم عصبی مرکزی

فایل جزوه داروهای سیستم عصبی مرکزی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
366 بازدید
9,000 تومان 6,800 تومان٪24 تخفیف

فایل جزوه داروهای سیستم عصبی مرکزی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه داروهای سیستم عصبی مرکزی فارماکولوژی دکتر اخوت می باشد. این فایل شامل ۳۲ صفحه جزوه بسیار ارزشمند و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه داروهای سیستم عصبی مرکزی

اتصال به گیرنده بنزودیازپینی که به گیرنده گابا جفت شده است. در نتیجه میزان تمایل گابا به گیرنده افزایش پیدا کرده و باعث باز شدن کانال کلر و در نتیجه بروز هایپرپلاریزاسیون مانع تحریک پذیری بیشتر سلولهای عصبی می شود.

متابولیسم وسیع کبدی، نیمه عمر متغییر، میدازولام کوتاه اثر است ) ۱ تا ۸ ساعت(، تمازپام نیمه عمر متوسط دارد ) ۸ تا ۰۴ ساعت(، دیازپام و کلردیازپوکساید نیمه عمر طولانی دارند ۴۰ تا ۲۰۰ ساعت

اثر بنزودیازپین ها به وسیله داروی فلومازنیل می تواند برگردد. این دارو بصورت تزریقی استفاده می شود.

از کلردیازپوکساید برای کنترل علائم سندرم ترک الکل می توان استفاده نمود. برای دوره کوتاه) ۳ تا ۱۴ روز( می توان تجویز کرد و دوز را کاهش داد . اما در صورتی که بیمار همچنان اعتیاد به الکل را ادامه دهد از این دارو نباید استفاده کرد.

در حال حاضر بعنوان داروهای خط اول درمان زمانی که به تازگی بیماری اسکیزوفرنی در بیمار تشخیص داده شده بکار می رود. داروهای آتیپیکال در درمان علائم منفی اسکیزوفرنی بهتر عمل می کنند.

قطع مصرف این داروها بعد از مصرف طولانی بایستی به آهستگی انجام شود تا مانع بروز واکنش برگشتی شدید سایکوز شود.
اگر درمان موثر است اما بیمار پایبند درمان نیست یا بصورت منظم دارو را مصرف نمیکند میتوان از فرم های تزریقی این دسته داروها استفاده کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.