فایل جزوه طرح آزمایشات دکتر داریوش طالعی

فایل جزوه طرح آزمایشات دکتر داریوش طالعی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
817 بازدید
11,000 تومان 9,000 تومان٪18 تخفیف

فایل جزوه طرح آزمایشات دکتر داریوش طالعی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه طرح آزمایشات دکتر داریوش طالعی می باشد. این فایل شامل ۸۱ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

فایل جزوه طرح آزمایشات دکتر داریوش طالعی

توجه: توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد.

طرح آزمایشات یکی از مباحث تخصصی آماری است که آن را در بخش های عملیاتی که برای آزمایش اجرا می شود. طرح آزمایشات کشاورزی یکی از مهم ترین مباحث در  این طرح ها است. در این مطلب ابتدا تعریف هایی را ارائه می دهیم و سپس به روشی کاملا کاربردی مراحل آن را اجرا می کنیم.

طرح آزمایشات الگوهای ابداع شده‌ای هستند که برای انجام آزمایشات مقایسه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. آزمایش در اینجا به کلیه عملیاتی اطلاق می‌شود که برای رد یا قبول یا تکمیل فرضیه‌ای بکار می‌روند. وجه تمایز یک آزمایش مقایسه‌ای و یک آزمایش مطلق در این است که در آزمایش مقایسه‌ای دو یا چند مورد مقایسه می‌شوند، در حالی که در آزمایش مطلق، بررسی فقط روی یک ماده (مثلا یک واکنش شیمیایی) انجام می‌گیرد. طرح آزمایشات اغلب از آزمایش‌های مقایسه‌ای صحبت می‌شود که نمونه‌ای از آن در مثال زیر آورده شده است.

واحد آزمایشی کوچکترین قسمت از ماده آزمایشی است که در آن یک تیمار در یک تکرار تحت آزمایش قرار دارد. لغت کرت (پلات) در آزمایشات مزرعه‌ای به عنوان واحد آزمایشی به کار می‌رود. در آزمایش‌های دامی، یک راس دام یا مجموعه‌ی چند دام می‌تواند یک واحد آزمایشی تلقی شود.

به گروهی از واحدهای آزمایشی با تیمارهای مختلف که تحت شرایط مشابهی تشکیل شده باشد بلوک اطلاق می‌شود. اگر در گروه مربوط به بلوک، کلیه تیمارهای مورد آزمایش وجود داشته باشند آن را بلوک کامل و اگر در تشکیل بلوک فقط عده‌ای از تیمارها شرکت داشته باشند آن را بلوک ناقص می‌نامند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.