جزوه اپیدمیولوژی مبحث بیماریهای دارای ناقل یا مخزن استاد دکتر صداقت

جزوه اپیدمیولوژی مبحث بیماریهای دارای ناقل یا مخزن استاد دکتر صداقت
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
577 بازدید
6,500 تومان 4,500 تومان٪31 تخفیف

جزوه اپیدمیولوژی مبحث بیماریهای دارای ناقل یا مخزن استاد دکتر صداقت

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه اپیدمیولوژی مبحث بیماریهای دارای ناقل یا مخزن استاد دکتر صداقت می باشد. این فایل شامل ۹ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه اپیدمیولوژی مبحث بیماریهای دارای ناقل یا مخزن استاد دکتر صداقت

مخزن هر شخص، حیوان، بندپا، گیاه، خاک و غیره یا مجموعه‌ای از اینها که یک عامل عفونی به طور معمول در آن زندگی و تکثیر نماید، به نحوی که ادامه حیات عامل عفونی به آن وابسته باشد و به طریقی تکثیر یابد که بتواند به میزبان حساس دیگری منتقل گردد، (تکثیر، وابستگی، انتقال) مخزن آن عامل عفونی نامیده می‌شود.

تیفوس به فرانسوی Le typhus یک بیماری حاد تب دار ناشی از یک باکتری (ریکتزیا) منتقله از بندپایان آلوده است. این بیماری دارای سرایت فرد به فرد نیست. این عفونت ممکن است پوست، دستگاه عصبی مرکزی، لوله گوارش و عضلات را درگیر سازد.

ریکتزیا ریکتزیی در سلول میزبان

به‌طور کلی سه نوع تیفوس داریم . تیفوس اپیدمیک یا شپشی که عامل آن ریکتزیا پرووازکی می‌باشد و شایعترین نوع تیفوس است . تیفوس آندمیک یا تیفوس ککی یا تیفوس موشی که عامل آن ریکتزیا تیفی است . نوع سوم تیفوس کنه ای ( tick typhus ) که عامل بیماریزا ( R.australis) است .

وقتی صحبت از همه‌گیری تیفوس در گذشته می‌شود اغلب منظور تیفوس شپشی است .ریکتزیاها باکتری های کوچکی هستند که انگل اجباری درون سلولی می‌باشند. شکل ظاهری آن‌ها به صورت میله‌ای یا کروی است.

دوره کمون :این دوره در تیفوس بین ۱ تا ۲ هفته و معمولاً ۱۲ روز است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.