دانلود فایل جزوه درس پروتئومیکس

دانلود فایل جزوه درس پروتئومیکس
نوع فایل
WORD
حجم فایل
84KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
630 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود فایل جزوه درس پروتئومیکس

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل word جزوه درس پروتئومیکس می باشد. این فایل شامل ۱۵ صفحه جزوه بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت word تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود فایل جزوه درس پروتئومیکس

پروتئومیکس مطالعه بیان ژن ها در سطح پروتئین ها است. پروتئین ها با دارا بودن انواع مختلف عملکردها اجزای اساسی سلول ها می باشند. برای درک چگونگی کار سلول ها، مطالعه پروتئین ها، نحوه عمل و چگونگی برقراری اثر متقابل با دیگر پروتئین ها ضروری است.

در واقع اصطلاح پروتئومیکس در سال ۱۹۹۷ بعد از مطرح شدن ژنومیکس بوجود آمد. پروتئوم کلیه پروتئین های تولید شده و تغییر یافته توسط یک سلول، بافت یا ارگانیسم می باشند.

در اینجا، یچیدگی مطالعات بسیار بیشتر از ژنومیکس می باشد، زیرا ژنوم یک ارگانیسم پایدار و با ثبات می باشد. اما پروتئوم از یک سلول به سلول دیگر و حتی از یک زمان به زمان دیگر در یک سلول متفاوت می باشد. به عبارت دیگر، پروتئوم دائما تحت تحریکات محیطی و داخلی تغییر می کند.تهیه فهرست تمام پروتئین های کد شده توسط ژنوم یک موجود و تجزیه و تحلیل ساختاری و کنش این پروتئین ها، هدف اصلی پروتئومیکس است.

در حقیقت پروتئومیکس را بر اساس نوع سوال بیولوژیکی که مطرح شده به پروتئومیکس بیان (Profiling proteomics)، پروتئومیکس کارکردی (Functional proteomics) و پروتئومیکس ساختاری (Structural proteomics) تقسیم بندی می کنند.

شناسایی کل پروتئین هایی که در سلول یا بافت تحت شرایط بیولوژیکی خاصی وجود دارند، همچنین مقایسه تنوع در الگوی پروتئینی ناشی از تاثیر هورمون ها، تغییرات محیطی و یا موتاسیون های ژنتیکی و تشخیص پروتئین هایی که دچار تغییر در غلظت و یا تغییرات پس از ترجمه شده اند از اهداف پروتئومیکس بیان است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.