مقاله ژنتیک مولکولی و ژن درمانی در سرطان تخمدان

مقاله ژنتیک مولکولی و ژن درمانی در سرطان تخمدان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
359 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

مقاله ژنتیک مولکولی و ژن درمانی در سرطان تخمدان

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf مقاله ژنتیک مولکولی و ژن درمانی در سرطان تخمدان می باشد. این فایل شامل ۱۶ صفحه جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری  و دانلود نمایید.

 مقاله ژنتیک مولکولی و ژن درمانی در سرطان تخمدان

تخمدان به شکل دو غده کوچک در دو سوی جسم رحم قرار گرفته که توسط انتهای لوله تخمدان پوشانده شده اند. سرطان اپی تلیال تخمدان رایج ترین نوع این سرطان بوده و تا هنگام متاستاز معمولاً بدون علامت باقی می ماند. به همین دلیل در بین همه بدخیمی های دستگاه تناسلی زنان ، از بالاترین موارد مرگ و میر برخوردار است. این سرطان، ششمین سرطان زنان در کشورهای غربی و پنجمین علت مرگ به دلیل سرطان در زنان ایالات متحده آمریکاست .

ژن های متعددی در شروع و پیدایش این به اثبات رسیده p و ۵۳ BRAF KRAS سرطان دخیل هستند. در پژوهش های گسترده، جهش در هتروزیگوت بوده اند، مستعد ابتلا به BRCA و ۲ BRCA است. از سوی دیگر افرادی که برای ژن ۱ که بیان ژن را کنترل می کند، در این سرطان به RNA این نوع سرطان هستند. هم چنین تغییرات ریز چشم می خورد. تغییر در الگوی متیله شدن در ناحیه پروموتر ژن ها نیز از دیگر پیشامد های سرطان تخمدان است. به ویژه، بیش متیله شدن در پروموتر ژن های سرکوبگر تومور رخ می دهد و موجب خاموشی ژن می شود. از این رخداد می توان به عنوان نشان گر جهت تشخیص زود هنگام استفاده کرد.

روش های درمان این سرطان متعدد بوده و می توان به جراحی همراه با شیمی درمانی، داروهای ضد رگ زایی، هورمون درمانی و روش های جدیدتر مانند ژن درمانی اشاره کرد . در ژن درمانی این سرطان، بیش تر از ناقلان آدنوویروس جهت انتقال ژن به درون بافت مورد نظر استفاده می کنند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.