دانلود جزوه مروری بر داروها داروشناسی دکتر مالک زارعی

دانلود جزوه مروری بر داروها داروشناسی دکتر مالک زارعی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
415 بازدید
8,000 تومان 6,800 تومان٪15 تخفیف

دانلود جزوه مروری بر داروها داروشناسی دکتر مالک زارعی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل pdf جزوه مروری بر داروها داروشناسی دکتر مالک زارعی می باشد. این فایل شامل ۲۳ صفحه مطالب بسیار ارزنده و مفید می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت مهر فایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه مروری بر داروها داروشناسی دکتر مالک زارعی

توجه: توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد.

داروشناسی یا فارماکولوژی (به فرانسوی: Pharmacologie) شاخه‌ای از داروسازی و زیست‌شناسی است که به مطالعه واکنش متقابل داروها

(یا مواد شیمیایی) بر موجودات زنده، که منجر به ایجاد اثرات زیست‌شناسی این ترکیبات می‌گردد. داروشناسی شامل دو بخش فارماکودینامیک و فارماکوکینتیک است.

ریشهٔ تاریخی فارماکولوژی بالینی به سده‌های میانه و به کتاب پزشکی قانون نوشتهٔ ابن سینا و گزارش‌اسحاق نوشته پترس ایسپانوس و همچنین ژان اهلِ سَن‌آمان بازمی‌گردد.

فارماکودینامیک و فارماکوکینتیک

داروشناسی مطالعهٔ تعامل بین موجودزنده و دارو یا موادشیمیایی دریافت‌شده‌ است که بر عملکرد طبیعی یا غیرطبیعی بیوشیمیایی اثر می‌گذارد.

دو حوزه اصلی فارماکولوژی، فارماکودینامیک و فارماکوکینتیک هستند. به‌ طور خلاصه فارماکودینامیک مطالعهٔ اثرات داروها بر بدن، و فارماکوکینتیک، اثر و رفتار بدن بر روی داروها است.

بعبارت دیگر فارماکودینامیک، مبحث فعل‌ و انفعالات دارو در مواجهه با گیرنده‌های بیولوژیک، و فارماکوکینتیک بحث و تعریف در مورد جذب،

توزیع، متابولیسم و دفع دارو در سیستم‌های بیولوژیکی است. لازم به یادآوری‌ است که داروشناسی(Pharmacology) با داروسازی(Pharmacy) دو واژهٔ جدا از هم هستند

که گاهی به‌ اشتباه به‌ جای هم به‌ کار می‌روند.

فارماکولوژی چگونگی رفتار متقابل دارو و سیستم‌ بیولوژیکی (بدن) است ولی داروسازی در رابطه با مواد اولیه، آماده‌ سازی، توزیع، مقدار (دوز) در استفاده از داروهای بی‌خطر و مؤثر است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.