پاورپوینت ایمنی زیستی راهکارهای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی محصولات تراریخته (۱)

پاورپوینت ایمنی زیستی راهکارهای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی محصولات تراریخته (۱)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
466 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 پاورپوینت ایمنی زیستی (Biosafety) راهکارهای علمی و فنی کاهش مخاطرات احتمالی زیست‌محیطی محصولات تراریخته (۱)

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر  پاورپوینت ایمنی زیستی (Biosafety) راهکارهای علمی و فنی کاهش مخاطرات احتمالی زیست‌محیطی محصولات تراریخته (۱) می باشد. این فایل شامل ۲۱ اسلاید بسیار مفید و ارزنده و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت ایمنی زیستی (Biosafety) راهکارهای علمی و فنی کاهش مخاطرات احتمالی زیست‌محیطی محصولات تراریخته (۱)

مقدمه:

در گیاهان تراریخته، جریان ژنی (Gene flow)، شامل حرکت و الحاق تراژن، از گیاه تراریخته به خویشاوندان وحشی و یا علف‌های هرز مجاور است.

به طور کلی جریان ژنی یک فرایند تکاملی ظریف است که پی‌آمدهای متفاوتی از قبیل تنوع آللی، وجود آلل‌های جدید در یک مخزن ژنی، انقراض گونه‌های کمیاب و در نهایت آمیختگی جوامع نزدیک و تبدیل آن ها به یک جامعه را می تواند به دنبال داشته باشد.

علاوه بر راهکارهای مدیریتی؛ از قبیل: استانداردها و قوانین وضع شده در خصوص تولید، جابجایی و استفاده ایمن و قانونمند از محصولات تراریخته؛ راهکارهای علمی زیادی در جهت کاهش مخاطرات احتمالی محصولات تراریخته و خصوصا کاهش جریان ژنی توصیه شده‌اند؛ که به اختصار در این جلسه صحبت خواهیم کرد.

فرآیندهای موثر در جریان ژنی از گیاهان تراریخته به گیاهان دیگر شامل: دورگ‌گیری، اینتروگرسیون و انتقال توسط باکتری و ویروس‌ها است که از طریق انتقال افقی ژن، شیفت آنتی‌ژنیک و یا تغییر ساختار انجام می‌شود.

عوامل موثر در این فرایند شامل: ژن‌های انتقال یافته، مجاورت و نزدیکی گیاهان تراریخته به گیاهان دیگر، خصوصیات زیستی گیاهان، شایستگی دورگ، پراکندگی دانه گرده و گرده افشانی گیاهان تراریخته می‌باشد.

عوارض ناشی از انتقال تراژن از گیاهان تراریخته به سایر گیاهان می‌تواند وسیع و پیش‌بینی نشده باشد، به همین دلیل در این جلسه راهکارهای ممکن برای جلوگیری از این فرایند مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

tجریان ژنی در طولانی مدت می‌تواند باعث انقراض گونه‌های کمیاب گردد و باعث تولید علف‌های هرز جدید قوی در مزارع کشاورزی شود. بنابراین برای اجتناب از وقوع این موارد لازم است که به طرق مختلف، جریان ژنی به خصوص از گیاهان تراریخته به ارقام وحشی کاهش یابد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.