جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی

جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
691KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
557 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر pdf جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی می باشد. این فایل شامل صفحه ۴۱ جزوه بسیار مفید و ارزنده می باشد و در قالب فرمت pdf برای راحتی و مطالعه شما عزیزان تهیه گردیده و در دسترس قرارداده شده است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت مهرفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه کتاب سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران احمد صافی

اهمیت سازمان

شیوه‌های ادارهٔ سازمان‌های آموزش و پرورش

آدمى براى پاسخ به نیازهاى متعدد و گستردهٔ معنوى و مادى خود باید از هم فکری، هم کارى و تشریک مساعى با انسان‌هاى دیگر در قالب‌ها و نظام‌هاى خاصى استفاده کند که امروزه به آن ”سازمان“ مى‌گویند. دربارهٔ علت یا علل نیاز همکارى افراد با هم و بهره‌مندى از یکدیگر، دلایلى این چنین ارائه شده است.

با توجه به ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش هر جامعه با توسعهٔ فرهنگی، اجتماعى و اقتصادی، در جوامع کنونى هریک از دولت‌ها سعى دارند در امر تعلیم و تربیت مردم جامعهٔ خویش به‌نحوى دخالت داشته باشند. میزان این دخالت و مؤثربودن آن در هر کشورى متفاوت است. مطالعهٔ نظام‌هاى آموزش و پرورش جهان نشان مى‌دهد که معمولاً دستگاه‌هاى تعلیم و تربیت عمومى به‌شیوهٔ مرکزى یا غیرمرکزى و یا حد فاصل این دو اداره مى‌شوند.

کاندل از متخصصان علوم ادارى در این باره مى‌نویسد:

نوع تعلیم و تربیت در کشورهاى مختلف به عقاید و هدف‌هاى سیاسی، اجتماعى و اقتصادى بستگى دارد و اصول مورد قبول در سازمان و ادارهٔ امورى که به‌همین عقاید و هدف‌ها وابسته است، شیوهٔ آموزش و پرورش هر کشور را مشخص مى‌سازد“. (مشایخی، محمد؛ آموزش و پرورش تطبیقی؛ ص ۱۵.) هریک از شیوه‌هاى ذکرشده ویژگى‌هائى دارد که متضمن محاسن، معایب یا محدودیت‌هائى است.

در ادارهٔ آموزش و پرورش به‌صورت غیرمتمرکز، امور آموزش و پرورش هر منطقه با نظر و تائید مردم به کمک صاحب‌نظران تعلیم و تربیت محلى انجام مى‌گیرد و همه یا قسمت اعظمى از بودجهٔ مورد نیاز را مردم منطقه تأمین مى‌کنند. در این شیوه، صاحب‌نظران تعلیم و تربیت، آزادى عمل مجریان آموزش و پرورش را در دو بُعد ”برنامه و خط مشى‌ها“ و ”اجراء برنامه‌ها“ ضرورى مى‌دانند و معتقد هستند که آموزش و پرورش ناشى از نیاز مردم و براى آنان است و باید با کمک و مشارکت همه‌ جانبهٔ مردم اداره شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.